Khamis, 23 November 2017

Kisah Coachee dari Terengganu turun 30KG & Dapat Berat Ideal dengan Herbalife

Bismillah.

Hari ni saya nak cerita tentang kisah Cik Pah, salah sorang dari coachee dalam coaching saya, yang dah turun 29KG dan dah dapat berat ideal, sepenuhnya dengan Herbalife! CikPah ni ibu anak satu tau. Tahu tak, yang CikPah yang terkini, pada usia 35 tahun, lagi kurus dari zaman anak dara tau! :O

Saya menyaksikan dari awal perjalanan kurus CikPah ni. Inspiring sangat!


CikPah suatu ketika dahulu. Susah nak jumpa gambar full, gambar muka je biasanya. Hehe

Sejujurnya saya sendiri terinspirasi & banyak belajar dari semua coachee dalam jagaan saya. Saya faham bukan mudah untuk mula ubah gaya hidup sihat, tapi trust me -- bila anda mahu & seiring dengan Program Kurus 30 Hari ni, proses anda jadi lebih MUDAH! 

So kali ni kita baca kisah CikPah yang sangat inspiring ni. Manakan tidak, bermula dari berat 84KG kini 55KG!! Dari saiz XXL, kini saiz S! 


Tak Pernah Berniat Nak Turun Berat


Actually, tak pernah terfikir pun nak turunkan berat badan sebelum-sebelum ni. Walaupun tahu dan sedar yang berat badan ni dah makin NAIK dan baju semua pun asyik TAMBAH SAIZ je setiap tahun. Niat nak turun berat tu sentiasa keluar daripada mulut ni, tapi bukan sepenuh hati. Sebab itu CikPah tak pernah berjaya turunkan berat badan. Hanya berjaya tambah berat badan je 😅.
So dalam 3 bulan lebih jugak lah cikpah start stalk fb coach fatin tanpa niat nak join pun. Sekadar cuci mata je tengok perubahan coachees yang berjaya turun berat. Niat nak join tu belum ada lagi waktu tu. Sebab rasa macam susah jer nak diet2 ni, dan macam takut je nak makan produk2 untuk kurus ni.



Titik Tolak Permulaan Turun Berat dengan Herbalife. Awalnya berniat nak turun 5KG je  


So nak dijadikan cerita, pada akhir Februari 2017, CikPah ada join buat medical check up kat private hospital. Time tu nurse ada lah amik darah sikit untuk check kolestrol dan sebagainya. Hati tu duk berdebar jugak, tapi maintain cool sebab dah biasa amik darah utk cek gula dan BP. So memang tak risau lah sebab tahu dah bacaan BP dan gula biasanya normal je.

Tapi rupanya, bila misi display result kat cikpah, amik ko!!! Gula dan BP memang ok, cantik je. Tapi masalah pada viceral fat, ketumpatan tulang, umur badan, dan BMI. Semuanya OVER OVER OVER LIMIT belaka. Time tu, Ya Allah, takut betul. Baru lah sedar rupanya, luaran yang nampak sihat tu tak semestinya dalaman pun sihat. Patutlah badan selalu rasa lemah, letih, mata selalu mengantuk, lutut sakit, belakang sakit dan macam2 sakit lagi yang rasa. Banyak betul sakit2 yang sebenarnya CikPah tak sedar itu lah punca daripada kesihatan dalaman yang tak sihat ni.

So, dengan segera terus nekad untuk contact Coach Fatin dan sign up Program Kurus 30 Hari. Time tu dah tak fikir apa dah. Dapat turunkan atleast 5kg pun, syukur alhamdulillah sangat.



Cabaran Sepanjang Program


Dengan rasminya 1.3.2017 CikPah pun join misi kurus ni. Cabaran mula-mula memang berat. Berat sebab nak control makan daripada makan benda-benda tak sihat ni. Makanan berminyak dan berkarbohidrat tinggi ni memang CikPah suka sangat. So nak tukar makan dan follow mealplan 100% dengan baik memang sangat sukar mulanya.
Tapi CikPah nekad, masuk minggu kedua, mesti buat lebih baik daripada minggu sebelumnya. Alhamdulillah, bila dah nampak progress berlaku, CikPah lebih bersemangat dan lebih kuat tahan nafsu dan cuba makan ikut mealplan dan makan dengan ilmu. Setiap kali coach buat sharing knowledge, cikpah akan perticipate dan tanya macam-macam soalan mana yang cikpah tak jelas sampai cikpah faham. Pendek kata, komunikasi yang baik dengan Coach ni penting sangat!


Hasil Turun Berat dengan Herbalife


So, habis 30 hari yang pertama, dengan result turun dalam 6kg, CikPah ambil keputusan untuk sign up ahli dan teruskan misi kurus ni. Sebab CikPah nak dapatkan berat ideal. CikPah nak cuba jugak sekali dalam seumur hidup pakai baju saiz S, dapat berat atleast 55kg dan nak jugak berada dalam BMI normal. So akhirnya, CikPah teruskan dengan healthy lifestyle bersama HERBALIFE sehingga sekarang. Dah hampir 8 bulan bersama Herbalife. Dah dapat pakai baju saiz S, dah dapat berat 55kg, dan dah capai BMI NORMAL seperti yang cikpah inginkan. Total penurunan cikpah dah 29kg dalam tempuh 8 bulan ni.

Alhamdulillah, badan CikPah lebih bertenaga, lebih sihat, lebih muda orang nampak, dan lebih ceria. CikPah pun tak der dah rasa sakit lutut, penat, lesu, letih dan sebagainya macam dulu-dulu. Syukur sangat dengan perubahan ni.



Waktu ni baru 2 bulan pertama CikPah dalam program, dah turun 12KG

Gambar kanan skali, progress bulan ke-4 bersama Herbalife.





 CikPah yang terkini, TURUN 29KG dengan Herbalife, dah pakai saiz S! 

PROGRESS IS PROGRESS. 
Kadang orang nampak macam senang je orang tu turun berat. Yes, memang SENANG kurus dengan Herbalife ni. Tapi bukan lah jaga makan & ikut mealplan dalam 1 minggu, nak kurus terus. Apapun, konsisten dari setiap minggu tu membawa hasil yang sangat AWESOME macam CikPah ni. 


5 Tips Penting dari CikPah turun 29KG


1. Ikut mealplan yang coach bagi. Kalau tak jelas, minta coach explain. Kalau rasa tak sesuai, diskus dengan coach sampai lah mealplan ni sesuai dengan lifestyle kita. COMMUNICATE.
2. Banyak minum air masak. Air masak penting untuk detoks toxin dalam badan. Daripada minum air manis yang tak der manfaat pada badan, lebih baik minum air masak.

3. Set target dan cuba untuk capai target tu. Tak perlu target nak turun banyak kilo on the spot, just target sesuatu yang kita mampu nak capai dengan cara kita. Slow tapi ada progress berterusan adalah lebih baik daripada perubahan on the spot, tapi lepas tu terus tak der perubahan.

4. Reward diri kita sendiri. Sesekali hadiahkan treatmeal untuk diri kita atas apa yang kita dah achieve. Nanti badan kita dan emosi kita lebih enjoy untuk teruskan misi cara hidup sihat ni.
(Dalam program ni kami ada ajar TREATMEAL tau. Anda boleh enjoy makan hidangan kegemaran tanpa ganggu progress pun!)
5. Enjoy apa sahaja yang anda buat @ makan sepanjang misi berjalan. Jangan stress. Buat yang terbaik, untuk dapat result yang terbaik 😍

Sekian, coretan daripada cikpah yang dah BERJAYA TURUN BERAT 29KG SECARA SIHAT BERSAMA TEAM SURI KURUS. 😘




Sekarang CikPah dah tak mampu berahsia lagi macam mana CikPah turun 29KG. Kawan-kawan & keluarga asyik tanya macam mana boleh kurus? Siap ada yang tak cam lagi bila berselisih time kat luar. So now, CikPah antara Junior Coach dalam Team SuriKurus, bantu kawan-kawan & keluarga untuk turun berat dengan Herbalife macam CikPah.

CikPah dah buktikan bahawa boleh sangat nak turun berat. YOU CAN DO IT TOO!
Join kami jom! :)


Disclaimer: 
1. Hasil tidak tipikal, berbeza mengikut individu.
2. Produk tidak bertujuan untuk mencegah/mengubati apa-apa penyakit. 

Sekian sahaja kisah CikPah turun 29KG dengan Herbalife. Harap kisah CikPah ni membantu & memberi inspirasi kepada anda untuk Kisah Kurus anda pulak. GOOD LUCK!! 


JUNIOR COACH CIKPAH: 0199565672
FACEBOOK CIKPAH: Sharifah Rabiatul Adawiyah


=============================================================

Baca sini tentang Program Kurus dengan Herbalife:



Baca sini tentang Produk Herbalife Online:



Nak kurus dengan Herbalife dengan online coaching di Seluruh Malaysia?

Coach Fatin
0193709753

Follow Instagram @fatinsyaibrahim_hlf untuk info terkini Herbalife.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan