Rabu, 20 Jun 2018

Kebaikan Produk Herbalife Formula 3 Whey Protein

MY LOVE STORY: HERBALIFE FORMULA 3 


Kenapa saya SUKA sangat Formula 3 Herbalife ni? 


Ni antara produk Herbalife yang saya rasa kesan terus pada saya. Ni pada sayalah, lain orang mungkin lain.

Produk Herbalife di Malaysia yang jadi pilihan & kegemaran saya:

πŸ’œ Formula 1 Nutritious Meal SHAKE
- F1 ni makanan yang ada cukup nutrisi, dan bantu untuk cukupkan keperluan nutrisi harian kita. Memang BEST sangat ambil Herbalife Shake ni waktu sarapan. Alhamdulillah saya sendiri dah guna Herbalife sebagai sarapan sejak tahun 2012.

πŸ’œ Herbal Aloe Concentrate
- Aloe ni buat saya rasa perut lebih selesa & bantu pencernaan. Dalam masa yang sama saya lebih bertenaga selepas makan. Perasan tak kalau selepas makan nasi ke, apa-apa makanan ke, kita cepat je rasa ngantuk. Tu sebab penghadaman kita under pressure atas faktor makanan yang kita ambil tu. Cer try ambil Herbal Aloe ni lepas lunch, you'll be surprised!

πŸ’œ Teamix Lemon Hibiscus

πŸ’œ Formula 3 Whey Protein
- Yang kita akan ceritakan dalam entri ni.

Okey sekarang kita cerita TENTANG FUNGSI FORMULA 3 WHEY PROTEIN!

Formula 3 Herbalife ni sebenarnya protein yang berkualiti, yang mana 1 scoop F3 ni mengandungi 5g protein dan 0 lemak! (Baca lebih lanjut kat bawah ya!)



NAK RASA LEBIH KENYANG & BADAN LEBIH FIRM?

Ramai yang ingat nak turun berat ni hanya sekadar dengan kurangkan makan dan kurang kalori. Sedangkan faktanya untuk turun berat dengan sihat bermula dengan pemakanan yang seimbang, dalam masa yang sama memenuhi pengambilan kalori harian. Nutrisi seimbang yang lengkap setiap hari sangat penting untuk kurus dengan sihat dalam masa yang sama badan shaping, terutamanya dengan pengambilan protein harian yang cukup.

Pernah tak rasa takut nak kurus sebab takut kulit menggelebeh?
Pernah tak rasa sebelum ni dah turun banyak, tapi baru tukar 1 saiz. Badan tak shaping sangat?

Sekiranya pernah, anda berkemungkinan turun otot lebih banyak berbanding lemak. Bila otot yang turun lebih banyak berbanding lemak, kesannya pada badan adalah kulit menggelebeh, tenaga drop, badan tak shaping, lesu.

Antara punca anda turun otot lebih banyak berbanding lemak ni adalah;
- Pemakanan tak seimbang. Kira kalori je tapi tak ambil kira kualiti
- Ada tahan lapar & ada skip makan
- Kurang air
- Tak cukup protein harian & lain-lain lagi

FUNGSI FORMULA 3 HERBALIFE


🌺 Membantu dan membina jisim otot tanpa lemak. Sebenarnya untuk kita turun berat, kita perlukan pengambilan protein yang cukup untuk kekalkan jisim otot dalam badan tanpa lemak & mengawal rasa lapar. Untuk dapatkan kualiti protein yang terbaik -- kekal otot tanpa lemak, Formua 3 ni dapat bantu puaskan rasa lapar dan sesuaikan pengambilan protein secara peribadi. Anda boleh lengkapkan keperluan protein harian tanpa lebih kalori!

🌺 Boleh membantu meningkatkan aktiviti antioksidan vitamin anda*

🌺 Mengandungi tiada lemak, karbohidrat, kolesterol, garam, gula atau pemanis.

🌺 membantu anda menjadi kenyang lebih lama, memudahkan pengurangan berat badan.

Pendek kata, siapa yang minum shake berserta Formula 3 ni, anda akan rasa shake ni lagi sedap, gebu dan efek shaping tu lagi power! 

KISAH SAYA DAN FORMULA 3 HERBALIFE



Sarapan saya setiap pagi, F3 + F1 Cookies n Cream. 
Sejujurnya pada beberapa tahun pertama saya menggunakan Herbalife, saya on off guna Formula 3 ni sekali. Yang paling saya konsisten waktu tu teamix & Formula 1. Aloe pun sekejap ambil sekejap tak. Dan selepas saya konsisten pengambilan Formula 3 ni, sejujurnya berbeza sangat! 

Penjagaan makan jadi lebih mudah dengan Herbalife, tapi tak semudah lepas konsisten Formula 3 sekali. 

Awal-awal pengambilan Herbalife shake, saya rasa sangat berbeza terutamanya pada tenaga dan jadual makan saya lebih tersusun. yang ketara adalah bila saya mula konsisten dengan pengambilan sarapan sihat. Sebab sebelum Herbalife, saya bukan seorang yang ambil sarapan sihat. Biasanya sama ada tak sarapan langsung atau sarapan tinggi karbo & lemak tinggi. 😭

As years goes by, kematangan pun berbeza, sejujurnya saya pun belajar lebih banyak, terutamanya dari kesilapan. Termasuklah saya start improve dengan gaya hidup & pemakanan saya jugak. Tu yang saya start konsisten ambil Formula 3 Herbalife sekali. Dan bila ambil Formula 3 ni, saya rasa perbezaan yang sangat ketara kalau tak ambil Formula 3. Tu yang once dah konsisten, feel it, terus jatuh cinta dengan Formula 3 ni sampai rasa tak lengkap shake tanpa Formula 3.

KESANNYA PADA SAYA: 


🌟 Badan rasa lebih strong!
🌟 Lebih senang nak jaga berat & bentuk badan.
🌟 Kulit rasa lebih tegang dan sangat mudah improve, lagi-lagi lepas kulit saya breakout hari tu. Kisah tentang kulit saya, boleh klik sini. Kulit Sihat dengan Herbalife.
🌟Badan saya reshape. Walaupun naik 5kg otot dengan Herbalife, ukurlilit pinggang lagi berkurang, lengan & peha makin firm. 
🌟 Minum shake rasa lebih kenyang, shake rasa lebih sedap & satisfying! 


Muka pun senang nak inchloss lagi-lagi part dagu. Senang runcingkan balik! 

So, dalam banyak-banyak produk Herbalife yang saya guna, tapi priority memang saya TAKKAN TINGGAL; FORMULA 1 SHAKE, TEAMIX, FORMULA 3 WHEY PROTEIN & ALOE!



APA SEBENARNYA KESAN PROTEIN YANG KITA BOLEH RASA?


  • Bila dengar perkataan protein, kita terfikirkan pasal turun berat dengan mudah. So apa fungsi protein ni sebenarnya?
  • Fungsi protein ni sendiri adalah untuk membina otot. Bina otot ni bukanlah bererti sado, tapi sebenarnya memang keperluan setiap individu. Otot ni ibaratnya macam batu blok untuk bina rumah, kalau tak ada batu blok tu, tak ada lah rumah kan? Macam tu lah fungsi protein untuk bina otot ni. 
  • Asasnya, purata bagi orang perempuan memerlukan 50g protein setiap hari. Dan Herbalife Formula 3 ni sangat membantu untuk mencukupkan keperluan protein harian. 1 scoop F3 mengandungi 5g protein dan 0g lemak! Protein dari Formula 3 ni sangat berkualiti, hence tu yang efek shaping dari Formula 3 ni pun power! 
  • So, sekiranya anda mengimpikan turun berat dengan efektif, shaping power, senang nak kekal kurus, senang nak stay in shape, Formula 3 ni MESTI ada dalam list! 
  • Kiranya protein ni antara macronutrient penting untuk kurus dengan sihat, selain karbohidrat, fibre & lemak sihat.
  • So, kena faham bila keperluan protein harian ni cukup, pembentukan otot berlaku, boost metabolism, secara tak langsung pembakaran kalori & lemak lebih efficient. 

GAYA HIDUP ANDA: SIBUK, TAK SEMPAT MASAK UNTUK PREPARE HEALTHY & BALANCED FOOD, KURANG PROTEIN INTAKE HARIAN. 



Bila kita bercakap soal turun berat dengan sihat, apa yang penting adalah keseimbangan nutrisi harian, termasuk pengambilan protein ni. Kebanyakan dari kita senang nak lengkapkan pengambilan karbo & lemak, malah berlebih-lebihan pulak. Tapi kita agak susah & mencabar nak cukupkan keperluan protein harian.

Asasnya kita perlukan dalam sekitar total 50-70g protein setiap hari. Cuba check balik, dalam setiap hidangan anda sekarang -- Sarapan, lunch, dinner, ada protein tak? Kalau ada, cukup portion tak?
Yang mudahnya dengan program Herbalife ni, anda boleh kurus tanpa kurangkan mana-mana keperluan nutrisi harian tu. Dan dalam masa yang sama, kalori pun tak lebih! Senang kan?

Bila tak cukup protein, antara apa yang berlaku pada badan kita adalah;

- Kita senang lapar
- Metabolisma badan terganggu, so bila metabolisma badan terganggu, penurunan berat juga turut terjejas.
- Protein menjadikan badan kita lebih strong & bertenaga. So kalau anda sedang dalam program turun berat badan sekarang, recheck balik -- adakah semakin bertenaga atau sebaliknya?
- Badan kurang shaping, sebab anda lebih cenderung turun otot berbanding lemak. Sayangnyaaa kalau turut otot instead of lemak tau.

So, Formula 3 ni sangat membantu anda untuk stay in the shape walaupun hari tu tengah bercuti/raya/ travel. Apatah lagi bila mula ikut mealplan yang diberikan, jangan terkejut bila badan SENANG sangat shaping!



Sekian cerita saya tentang Formula 3 ni. Boleh la cuba ye. :)


HERBALIFE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
0193709753


View this post on Instagram

Another biggest loser in my coaching -- lost 39kg!! Tahniah Khadijah sbb tercapai azam kurus 2019 & berjaya dapat berat ideal sebelum 2020. Coaching 100% ONLINE k. Ktorg tak pernah jumpa pun lagi ni 😍 . So sekarang Khadijah on weight maintenance program. Yg penting boleh kurus dgn enjoy. Makan nasi hari-hari. Tak berlapar & tak abaikan terus fav food. Still boleh enjoy fav food k. Tahniah Khadijah. So proud of you!! ❤️ . Bayangkan this can be your transformation too! JOIN US!! ====================================== KURUS 30 HARI SURIKURUS ONLINE COACHING πŸ“²0193709753 ✔️ Turun Berat 5-50kg ✔️ Group Coaching Wanita sahaja ✔️ Mealplan PERSONALIZE MUDAH ✔️ Coaching Group yang supportive ✔️ Kelas Kurus Online ✔️ Food Diary Checking, HomeWork ✔️ Recognitions and Reward ✔️ 100% ONLINE & EFFECTIVE πŸ’― turun berat bagi yg ikut guideline . . TENTANG PROGRAM KAMI ❌ Kurus Tanpa stress ❌ Tak wajib masak/eat clean ❌ Tak wajib bersenam ❌ Kurus Tanpa Berlapar 🍚 Boleh makan NASI setiap hari ✔️ Boleh makan masakan Melayu . . Start Now πŸ“²0193709753 30 DAYS TRIAL AVAILABLE. ⚫️ Herbalife Coach ⚫️ ONLINE Weight Loss Coaching, MUDAH & BERKESAN #TeamSuriKurus #ProgramKurus30Hari #CoachKurusOnline #HerbalifeMalaysia #herbalifecoachmalaysia
A post shared by HERBALIFE COACH KURUS (@fatinsyaibrahim_hlf) on

Info tentang semua produk Herbalife di Malaysia: Produk Herbalife Online, Klik Sini 

Jom join coaching Herbalife dengan #TeamSuriKurus! : Untuk turun berat dengan bantuan Herbalife dan coaching, klik sini. 

Produk Herbalife untuk weight management?: Produk Herbalife untuk Jaga Badan, Klik sini.



PS: Hanya untuk yg belum mempunyai Coach Herbalife. Sekiranya anda sudah ahli yg masih aktif/sudah ada coach, sila rujuk Coach anda :)

3 ulasan:

  1. Boleh x klu saya nak ambil minum f1 dan f3 sahaja.

    BalasPadam
  2. askm....saya nak tanya kalau minum herba ni ...memang tak blh makan nasi ke selama 3 hari

    BalasPadam
    Balasan
    1. oh tak. jangan risau, boleh makan nasi setiap hari dengan coaching saya. tak wajib eat clean, dan tak wajib bersenam jugak. personalized mealplan akan diberikan bila dah mula program herbalife dengan saya nanti :)

      Padam