Coach Fatin di Instagram! #TeamSuriKurus

Selasa, 24 April 2012

konfiden level tinggi

aku pernah baca dulu, antara usaha untuk menguatkan daya ingatan adalah dengan mengingati memori yang lepas-lepas. tetiba tak sure betul ke tak. hehe.
lately aku kurang gemar untuk ingat masa-masa yang lalu. maksud aku yang tak bersangkut paut. contoh yang boleh buah aku sakit hati ke, marah ke, buat aku berdendam ke. no, aku tak suka, walaupun kadang-kadang tetiba teringat. padahal betapa masa tu sangat jauh lagi berharga untuk kita fikir balik memori yang boleh buat kita lebih jadi negatif. adalah lebih baik kita guna masa tu untuk fikir ke depan, macam mana kita nak develop ourselves to be better persons. kan?
cuma kadang tu perlu ingat jugak, sebagai peringatan kepada diri sendiri supaya tak ulang balik kesilapan yang lepas.

aku suka berfikir time drive. especially time tu tengah ngatuk. yeah, aku tau tak bagus dan mengundang bahaya.  tapi dah tetiba ter-fikir. nak buat macam mana. time drive jugak nak terrr aje kann.  =.='

time dekat hostel, kitorang kalau nak keluar, lagi prefer sewa kereta instead of naik prebet ke, bas ke. sebab lagi senang. lagi-lagi kalau nak keluar lama dan ramai. dan aku lah driver nye. walaupun selalunya malas nak drive. tapi yang selalu malas nak drive tu lah yang kena selalu drive. biasanya Anna lah yang cop seat depan. co-driver konon.

so, pada suatu hari, di petang yang hening yang mana aku tengah drive dengan berhati-hati, iaitu sangat jarang pemanduan berhati-hati itu berlaku.
habit aku time drive, aku suka tengok side mirror ngan cermin yang kita boleh tengok belakang tu. aku tak tau kenapa. dah terbiasa.
tetiba Anna tanya aku;

nape ko selalu pandang aku weh?

nasib aku tak brake kereta time-time tu jugak. 

aku tengok side mirror lah hoi! hahahah. 

untuk anna;

takpe anna. sebab dulu pun aku pernah rasa macam apa yang kau rasa tu. 


dan itu apa yang kita panggil, konfiden level tinggi. bukan calang-calang. 
tapi konfiden anna lagi tinggi lah sebab dia konfiden tanya aku. 
aku dulu senyap-senyap je. HAHAHAHAHAHA. 

dia Anna,bukan nama sebenar. 

pssssst: tanpa permulaan, kita takkan ke mana-mana. 

psssst psssst : siapalah kita untuk kita downgrade orang lain. 


Tiada ulasan: