Selasa, 15 Ogos 2017

Produk Herbalife 24 Malaysia

Berita baik untuk semua orang yang gemar bersukan & bersenam. Sama ada anda memang bersukan secara profesional sebagai atlet atau suka-suka sebagai sebahagian dari gaya hidup aktif anda, these products are for youuu! Seriously these two are specially for you!! I am sooooo excited!

So apa yang special sangat tu?

HERBALIFE 24 FORMULA 1 & CR7 DRIVE dah masuk Malaysia untuk anda!!

Selain dari kepentingan nutrisi untuk turun berat & total body health, macam tu jugak untuk anda yang sama ada seorang atlet atau memang suka-suka bersukan/bersenam. Name it zumba ke, workout dekat gym ke, join marathon ke, fun run ke, senaman aerobik ke, just name it, selagi anda bersenam seriously kedua-dua produk ni untuk anda! :)

Ramai yang tau, senaman ni hanya menyumbang 20-30% untuk kesihatan badan secara menyeluruh. Lagi 70-80% datangnya dari pemakanan & nutrisi seimbang. Pentingnya nutrisi seimbang ni bukan je untuk tenaga atau performance je, tapi jugak snanye untuk badan kita yang satu ni je.


Kepentingan Nutrisi ketika Bersenam/Bersukan 

Badan kita ni ibaratnya sebuah kenderaan. Badan kita ni lah yang kita guna untuk pergi ke mana-mana. Contohnya macam sebuah kereta, untuk kereta tu terus at best performance yang kita rasa selesa, kita isi minyak enjin, servis selalu, untuk pastikan kereta terus tip top. Tu kereta yang kita boleh beli kita jaga betul-betul. Badan kita yang satu ni je tak leh nak beli ni, macam mana pulak? Terjaga tak? 

Untuk pastikan performance & energy yang paling tip top waktu bersukan/bersenam, kita jugak perlukan makanan yang berkualiti & nutrisi yang seimbang, lagi-lagi untuk kita yang bersenam/bersukan ni. So, Herbalife 24 ni sangat sesuai untuk bekalkan nutrisi & makanan yang berkualiti untuk anda. Boleh scroll ke bawah lagi untuk saya explain berkenaan Herbalife 24 Formula 1 & CR7 Drive ni.  

1. Mengurangkan Risiko Penyakit Kronik

Tidak kira sama ada nak turun berat ke, maintain berat ke, bersukan ke, tua atau muda, semua memerlukan pengambilan nutrisi seimbang ni. Secara khususnya, bila kita bersukan & besenam ni, kita bukan sahaja bakar kalori dalam badan, tapi dalam masa yang sama kadar nutrisi dalam badan pun berkurang. Sebagai contoh: magnesium & electrolytes yang hilang bersama perpeluhan dan banyak lagi. 

Kekurangan pengambilan nutrisi, pemilihan makanan yang tidak seimbang/rendah nutrisi & berat badan berlebihan boleh menyebabkan kita berisiko terhadap penyakit-penyakit kronik  seperti penyakit jantung, kolestrol tinggi, kanser, diabetes & lain-lain. Apabila badan kita tidak menerima keperluan nutrisi yang seimbang, sistem immun dalam badan kita berkurang & menjadikan kita lebih berisiko terhadap penyakit lain.  

2. Meningkatkan performance & stamina ketika bersukan/bersenam

Makanan memberi tenaga untuk badan kita, dan nutrisi seimbang memastikan performance yang lebih baik. Apabila kita bekalkan badan kita dengan nutrisi seimbang, kesannya kita akan rasa lebih bertenaga, otot bertambah (lebih lean) & fast recovery. 

3. Menambah baik kesihatan tulang & kulit

Kepentingan nutrisi, vitamins & mineral ni snanye bukan hanya untuk turun berat tau, tapi snanye untuk kesihatan badan secara menyeluruh, termasuk kesihatan kulit, tulang, jantung, kesihatan wanita, kesihatan lelaki dan semuanya untuk badan kita. Bayangkan akan anda mengabaikan pengambilan calcium & vitamin D dan hanya fokus pada senaman, anda telah meningkatkan risiko diri anda terhadap penyakit osteoporosis tau! :O 

4. Kekalkan tenaga & stamina

Berat badan & nutrisi juga antara yang memainkan peranan yang penting dalam tidur yang berkualiti & tenaga yang berpanjangan tau. Sebagai contoh, hidangan yang tinggi simple carbohydrates (seperti roti putih, biskut, mee, kerepek, kek dan lain-lain) menjadikan anda cepat lapar & cepat letih/mengantuk selepas makan, perasan tak? Berbanding dengan pengambilan complex carbohydrates, lemak sihat & protein menjadikan anda kenyang lebih lama dan lebih fokus. Nampak tak perbezaan ketara antara dua hidangan yang berbeza kualitinya? 

Kat sini, jelaslah bahawa pengambilan makanan yg sihat & seimbang menjadikan kita lebih bertenaga & menjadikan tidur kita pun lebih berkualiti setiap malam. 

5. Membina tabiat & gaya hidup sihat dan seimbang, khususnya dalam pemilihan makanan. 

Cerita ni agak personal sebab berkenaan diri saya. Saya tak tau pengalaman orang lain macam mana. 
Saya ni agak suka bersenam, dan kebelakangan ni saya ada join kelas zumba. Apa yang saya perasan, kalau saya tak ambik shake (yang rendah kalori & tinggi nutrisi tu) sebagai post workout saya, saya lebih cenderung untuk craving makan macam-macam & selalu rasa lapar lepas tu. Berbanding kalau saya ambil shake sbagai post workout saya, saya lebih steady & takde craving pun! Dari situ saya faham serba sedikit kesan nutrisi seimbang pada diri saya. So saya faham lah situasi coachee saya yang mana mostly bagitau saya, " Coach, sejak saya ambil Herbalife ni, saya dah kurang craving. Dah tak minum manis setiap hari. In fact saya tak stress pun nak jaga makan. Sebab automatik rasa tak nak makan makanan tak sihat tu."

Snanye, kepentingan nutrisi seimbang ni, menjadikan kita makan lebih baik. Dan kesedaran dalam pemilihan makanan ni menjadikan kita lebih aware dengan apa yang kita makan. Bila kita makan dengan betul & seimbang, badan kita pun lebih senang nak maintain kurus. So dari situ tak adalah situasi takut nak makan sebab takut gemuk ke, atau berat yo- yo ke. Seriouslyyy semua tu tak berlaku dalam program Herbalife yang betul. :)

Pengambilan nutrisi seimbang ni bukan je penting untuk turun berat, tapi jauh lebih dari tu. Dan pengambilan nutrisi seimbang ni sangat penting untuk yang bersukan, sebab tu lah wujudnya Herbalife 24 Formula 1 & CR7 Drive ni. 


FUNGSI HERBALIFE 24 FORMULA 1 & CR7 DRIVE


Herbalife 24 Formula 1 Sport Creamy Vanilla


Herbalife 24 F1 ni berperisa vanilla, lengkap dengan carbohydrates, proteins, vitamins & minerals. 1 hidangan Formula 1 Sport ni sediakan hidangan lengkap & seimbang bukan je untuk atlet, tapi jugak anda yang bersenam lebih dari 30 minit ni. Boleh diambil waktu sebelum/ketika/selepas exercise/workout. 

- mengandungi 9.1g protein susu per hidangan shake, yang mana support muscle lean mass. Dalam masa yang sama, turun membantu untuk bina & repair tisu badan. 
- mengandungi 8.8g karbohidrat per hidangan, yang membantu untuk boost tenaga. 
- mengandungi Riboflavin & niacin yang membantu penghasilan tenaga daripada karbohidrat, lemak & protein.
- mengandungi 14 vitamins & minerals.
- berperisa creamy vanilla. Boleh juga campur dengan susu atau buah-buahan lain. 
- segala bahan dalam ni diuji secara klinikal. 


Herbalife 24 CR7 Drive

"My entire life, I have been driven to be the best. I work hard and look for every advantage, and good nutrition is one of them. This is why I partnered with Herbalife, a global leader in nutrition, to help me develop my ideal electrolyte flavour drink base. CR7 Drive fuels my body and keeps me hydrated day in and day out, in both training and competition. Drink CR7 Drive to fuel your workout and achieve your performance goals."  - Cristiano Ronaldo, World Champion.

- CR7 Drive ni berperisa Acai Berry. Kenapa Acai Berry? Sebabnya Cristiano Ronaldo ni yang mintak untuk hasilkan perisa tu! So bayangkan kita minum energy drink yang sama dengan Ronaldo! 
- Untuk gantikan electrolytes yang hilang sewaktu proses perpeluhan selepas bersenam/bersukan.
- Mengandungi vitamin B1 yang diperlukan untuk menghasilkan tenaga dari karbohidrat.
- sedap & senang dibancuh
- mengandungi pewarna asli dari purple carrots & warna anggur. Tiada pewarna tiruan.
- Prohibited substance tested.

Disclaimer: Produk tidak bertujuan untuk mencegah/mengubati apa-apa penyakit

Q & A 

Soalan #1: Formula 1 biasa yang ada 6 perisa tu sama tak dengan Formula 1 Sport ni?

Jawapan: Tak sama. Dari segi sumber protein. Protein dalam Formula 1 Herbalife dari sumber tumbuhan, manakala Protein dalam Formula 1 Sport dari sumber susu haiwan.

Soalan #2: Antara Formula 1 & Formula 1 Sport ni, mana yang terbaik untuk turun berat?

Jawapan: Saya lebih galakkan pengambilan Formula 1 biasa yang ada 6 pilihan perisa untuk turun/maintain berat/sarapan sihat dan Formula 1 Sport ni untuk aktiviti senaman/sukan.


So, sekiranya anda sedang mencari nutrisi yang terbaik waktu bersukan/bersenam, saya cadangkan anda untuk guna HERBALIFE 24 FORMULA 1 SPORT & CR7 DRIVE!

Sekiranya anda sedang mencari Herbalife & belum mempunyai Coach Herbalife, jangan segan silu untuk hubungi saya sebagai Coach Anda! 

COACH ANDA,

HERBALIFE COACH FATIN
0193709753
Instagram: @fatinsyaibrahim_hlf

Tiada ulasan:

Catat Ulasan