Selasa, 5 Januari 2021

Kisah Suri Kurus : Dila turun 15kg dengan makan nasi & tanpa eat clean setiap hari.

Dah masuk tahun baru 2021 ni, ramai yang berazam nak turun berat. Ada yang bawak ke depan azam tahun-tahun lepas keee? 🙊

Apa kata, tahun 2021 ni realisasikan azam kurus. Turun berat dengan mindset yang betul, attitude yang betul dan dengan ilmu, baru la journey turun berat jadi lebih mudah. Nak kekal kurus pun senang. Tu la yang kami praktis dalam Herbalife Suri Kurus coaching ni 😍

Dalam post kali ni, saya nak share kisah kurus salah seorang Suri Kurus members kami yang turun 15kg sambil menyusu, tak eat clean dan tak bersenam setiap hari pun. Hanya dengan ikut mealplan Suri Kurus je.


Kisah Dila, turun 15kg dengan Herbalife x Suri Kurus Coaching. 


*Hasil tidak tipikal, berbeza mengikut individu*

Sebelum saya share Q&A saya dengan Dila, saya intro tentang Dila sikit. Dila ni ibu bekerja yang most of the time lunch beli kat kedai je. Atas faktor kekangan masa, Dila tak sempat bersenam jugak. Paling konsisten ikut mealplan je. Tentang mealplan SuriKurus ni, kami sediakan based on keperluan badan masing-masing. So basically mealplan setiap client berbeza, mengikut keperluan badan masing-masing. Walaupun berbeza mealplan, tapi setiap client tetap ada peluang yang sama untuk turun berat dengan effective, tanpa mengira lifestyle dan umur. Best kan? So jom sambung interview saya dengan Dila tentang journey turun 15kg ni 👇


Q : Macam mana kenal Herbalife SuriKurus coaching?

Dila : Kenal tanpa sengaja sebab bila berniat nak consume Herbalife, saya just search coach yang terdekat dengan area rumah saya je and also yg online je sebab takut tak sempat nak commit untuk timbang dengan coach setiap minggu. Alhamdulillah jumpa team Suri Kurus.


Q : Kenapa nak kurus?

Dila : Sebab rasa dah gemuk sangat. Menyusu pun berat still naik. Pakai baju nampak lemak-lemak kat bahagian belakang sebab tubuh saya apple type, besar kat atas. Pengalaman menyusu anak pertama boleh kurus walaupun makan banyak. Kali kedua menyusu badan tak turun-turun. Saya sejenis yang suka makan nasi pagi dan kalau boleh takleh miss breakfast nasi. Sejak pandemik ni, nak keluar makan kat kedai kerap sangat jadi takut, nak singgah kedai sebelum masuk ofis atau masak pagi-pagi kat rumah tak sempat sebab setiap pagi terkejar-kejar nak hantar anak-anak taska lagi, nak masuk ofis lagi. 


Q : Expectation awal sebelum join Surikurus? 

Dila : Sebenarnye selepas jumpa team Suri Kurus, saya banyak tengok testimoni dari program Suri Kurus. Tengok result orang lain automatik jadi sangat-sangat excited untuk dapatkan result yang hebat jugak. Dan masa tu jugak terfikir kenapa la tak start herbalife awal lagi. Kalau tak mesti dah lama kurus. 😅


Q : Result bersama Suri Kurus? Ceritakan tentang pengalaman anda. 

Dila : Sebulan pertama join Suri Kurus, saya sangat disiplin follow mealplan. Cuma untuk lunch tak mampu nak strict no oil. Air manis memang tak ambik langsung sebab saya dah set alang-alang nak diet ni apa salahnya buat betul-betul. Nasib baik Suri Kurus tak strict sangat untuk lunch. 

Rutin makan saya macam biasa, takde perubahan masa dekat mana-mana pun. Lunch still keluar makan macam biasa. Tengah hari tu makan penuh pinggan macam bukan orang diet sampai suami tegur banyak sangat makan. Saya pun sampai rasa bersalah pulak makan banyak. Tapi bila dapat result sebulan turun 6kg, rasa teruja sangat-sangat. Lepas tu terus jatuh cinta dengan produk Herbalife.Saya pun terus topup product lain-lain luar dari pakej basic. Lepas 4 bulan dah turun 15kg dan dapat berat ideal. Makin ramai orang tegur dah makin kecik sekarang. Size baju dari XXL ke M. Memang terkejut sangat dengan hasil yang sendiri dapat. Tak pernah bermimpi pun nak dapat berat badan macam sekarang ni. 

Q : 3 tips penting Dila turun 15kg? 

Dila : 
1) Follow mealplan. Saya sebolehnya cuba untuk lunch ikut portion yang Suri Kurus dah provide. Waktu JJCM pun cuba untuk ikut portion yang dibenarkan dalam mealplan. Kalau dah terlebih makan, saya akan restart balik selepas balik dari JJCM.
2) Selalu motivate diri sendiri utk dapatkan result yang hebat dengan tengok result kawan-kawan lain yang dah berjaya dengan Suri Kurus.
3) Guna sebaik-baiknya group coaching Suri Kurus dengan tanya soalan untuk apa-apa yang tak faham dan selalu ambil input penting dari group ni.


*Produk tidak bertujuan untuk mencegah/mengubati apa-apa penyakit*


===========================================================================

Sekian sharing dari Dila. Kisah Dila mungkin ada persamaan dengan anda, mungkin berbeza. Journey kurus setiap orang berbeza-beza kan? Yang penting, just enjoy your weight loss journey, never compare your journey to others & celebrate your own progress even it's a small progress k. 😘

Bila dah turun 15kg, Dila dah tak boleh berahsia lagi yang Dila kurus dengan Herbalife Suri Kurus coaching & now she's part of Suri Kurus business team! So kalau anda nak mula journey Herbalife Suri Kurus, boleh hubungi Dila jugak k 😊


Whatsapp : 0139315027



Tiada ulasan:

Catat Ulasan