Memaparkan catatan dengan label herbalife kedah. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label herbalife kedah. Papar semua catatan

Sabtu, 9 September 2017

Kenapa Saya Pilih Herbalife? #MyHerbalifeJourney

Bismillah.

Hari ni tiba-tiba rasa macam nak cerita tentang permulaan saya dalam Herbalife, atau yang lebih tepatnya kenapa saya pilih untuk menggunakan Herbalife awalnya?

Ada lah jugak beberapa orang yang tanya saya seperti berikut;

"Fatin dah kurus, kenapa nak guna Herbalife?"
"Dalam banyak-banyak produk, kenapa Fatin pilih dan guna Herbalife?"

Basically ni soalan yang paling banyak saya terima dari orang-orang yang terdekat, dan dari coachees jugak. Saya rasa, saya tak pernah pun cerita kat sini kenapa kan? Okey so hari saya cerita. Hehe. Semoga bermanfaat untuk anda yang membaca jugak k :)

 6 bulan menggunakan Herbalife

9 bulan menggunakan Herbalife

Saya memang kurus sejak mula menggunakan Herbalife. So asasnya, saya tidak menggunakan Herbalife untuk turun berat, tetapi untuk sarapan sihat & kekal kurus. :D


Bagaimana Permulaan Saya Menggunakan Produk Herbalife?


Dalam banyak-banyak produk kat Malaysia ni, kenapa pilih Herbalife? Ada banyak sebab sebenarnya :D
Sebelum Herbalife, saya seorang yang sangat takut gemuk. Sampai tahap takut nak makan lebih. Waktu ni saya takde proper knowledge berkenaan makan seimbang, sangka saya makan nasi & makan kerap ikut waktu boleh sebabkan kenaikan berat. 
End up, saya lebih pilih makan mee, roti, kuih, goreng-goreng, mee segera, berbanding nasi. Dan saya pernah makan hanya sekali sehari hidangan berat, tu pun tak seimbang -- makan bihun goreng hahah. 

Kesan dari tabiat makan yang tak sihat tu, badan saya berangin, masalah pembuangan, saya cepat letih, kurus tapi badan lembik. Bila diingat semula, apa la yang saya fikir waktu tu. HAHAH. Again, kat sini lah penting nya ilmu untuk pengurusan berat badan, walaupun nak kekal kurus. :)

Sampai lah, satu masa saya perlukan produk Herbalife sebagai nutrisi seimbang untuk ibu saya waktu tu banyak berpantang sehingga sebabkan badan lemah. Berpantang terlalu strict, sehingga makan tak seimbang nutrisinya. Dan waktu tu, saya pun tumpang guna Herbalife skali sebagai sarapan sihat. 

Waktu tu baru seminggu guna produk Herbalife, macam-macam yang saya rasa! 

Kesan Saya Menggunakan Produk Herbalife


Baru seminggu saya menggunakan produk Herbalife, yang paling ketara saya rasa adalah energy saya improve sangat! Saya tak cepat letih macam sebelumnya. Ni antara kesan yang saya rasa;

1. Saya kurang craving pada makanan manis & makanan segera.
Saya tak tau macam mana boleh berlaku, tanpa sedar saya boleh jaga apa yg saya makan tanpa rasa stress. Kalau dulu, suka sangat makan makanan segera & minum minuman berkafein tinggi. Kononnya untuk stay up, tapi mengantuk jugak. Bila dah start Herbalife, semua tu saya dah kurang ambil tanpa saya paksa diri saya. Enjoy sangat perasaanya & I'm sooo happy with it!

2. Saya lebih bertenaga & tak mudah lesu. 

3. Saya makan lebih sihat & teratur. 

4. Tiada lagi istilah "takut makan sebab takut gemuk!"
Yang ni snanye antara yang paling saya bahagia. Lepas Herbalife, baru saya sedar bahawa ilmu sangat penting untuk manage berat dalam masa yg sama tanpa diet ketat atau berlapar pun. Dan boleh je kekal kurus dengan enjoy makanan kegemaran waktu treat meal tu (Yes, dalam coaching saya akan ajar teknik treatmeal)

Apa yang penting untuk kekal kurus adalah makan dengan seimbang dan amalkan gaya hidup sihat. Bila kita amalkan gaya hidup sihat, apa-apa perayaan & sambutan pun, kita still boleh manage berat kita tanpa pressure! :)

5. Saya rasa lebih sihat & badan rasa lebih kuat. Currently saya sedang create new results pulak. Hehe

6. Hampir 6 tahun saya sendiri menggunakan Herbalife, I feel better & love myself even more. Tak reti nak explain & express in words macam mana. Saya rasa once awak sendiri guna produk Herbalife, awak pun akan rasa yang sama. 

7. Perbelanjaan harian saya lebih jimat dari sebelum guna Herbalife. 
Ramai orang fikir Herbalife mahal & membebankan. Ya, mahal pada awalnya. Sebab kita terus keluarkan belanja untuk sarapan & makan malam kita selama sebulan terus. Nampak mahal, tapi jauh lebih jimat bila anda menggunakan produk Herbalife berserta coaching :)

Sebelum Herbalife, saya belanja RM10 untuk beli jajan/kuih manis/makanan bergoreng/makanan segera, hanya untuk kudap-kudap. Belum masuk belanja lunch & minuman manis lagi. Selepas Herbalife, saya guna je RM10 setiap hari tu utk beli Herbalife. So sebenarnya saya hanya pindahkan budget makan harian saya kepada Herbalife. Malah, jauh lebih jimat! Thank you Herbalife! 

8. Beberapa bulan lepas, kulit saya breakout teruk kesan dari kulit sensitif terhadap kosmetik. Dah tau kulit sensitif, gatai jugak nak try kan. So terima lah padahnya. 
Kulit breakout sangat teruk sepanjang 27 tahun hidup. T____T
Takleh nak tuding jari salahkan sesiapa, mampu salahkan diri sendiri je sebab tak aware. Alhamdulillah terkini kulit saya improve banyak sangat sepenuhnya dengan produk Herbalife inner & outer nutrition. 

Awal-awal skin breakout. Sakit sangat dia duk berdenyut T____T

Beberapa minggu lepas.
Alhamdulillah sekarang hanya dalam tempoh nak bersihkan kulit dari parut jerawat pulak. 

Banyak lagi kesan saya menggunakan Herbalife sebenarnya. Dalam senarai ni lah antaranya. :)

Kenapa Saya Memilih untuk Menggunakan Produk Herbalife?


1. Herbalife adalah makanan yang mengandungi nutrisi seimbang. 
Awal-awal dengar nama Herbalife dulu, saya selalu beranggapan bahawa Herbalife ni ubat kurus. So bila tengok kawan saya guna, saya just support. Sebab saya memang dah kurus pun. 

Kemudian baru lah saya tau bahawa Herbalife ni nutrisi seimbang. Dan nak guna Herbalife ni kena beli dari Coach Herbalife sebab mealplan akan diberikan mengikut keperluan individu, bukan pukulrata. 


Tengok ni, bukan untuk turun berat je tau.


2. Herbalife diuji secara klinikal, selamat & sihat
Produk Herbalife ni exclusive tau. Dan penghasilan produk Herbalife ni sangat clean & clear. Dan di sebalik produk Herbalife ni ada saintis yang bekerja untuk kita & penghasilan kualiti produk. Malah, Herbalife ada ladang sendiri untuk setiap sumber produk bagi pastikan tiada racun & bahan-bahan merbahaya. 

Produk Herbalife yang original & asli hanya boleh didapati oleh Herbalife HQ dan Herbalife Coach tau. Untuk yang suka dapatkan Herbalife di Lazada atau 11th street, sila hati-hati sebab ada yang fake. Jangan pula disalahkan Herbalife jika ada apa-apa berlaku, sebab Herbalife tidak bertanggungjawab pada sebarang pembelian di Lazada dan 11th Street tu tau!

Ni antara barisan Saintis yang ada disebalik produk Herbalife :)

3. Herbalife menjimatkan. 

4. Produk Herbalife boleh digunakan oleh seisi keluarga. 

5. Boleh bantu kawan-kawan & keluarga untuk amalkan gaya hidup sihat dengan Herbalife juga. 

6. Pasti dapat hasil dan berkesan!

7. Ada Coach untuk pantau, soal jawab, rujukan sekiranya ada apa-apa persoalan/masalah, bagi mealplan peribadi & banyak lagi! 
Bayangkan, anda handa bayar untuk beli produk, tapi dapat servis tanpa perlu bayar Coach pun tau!  


Ni antara reason saya. Will share more later k! :)

Jom Sertai Saya dalam PROGRAM KURUS 30 HARI! 

Herbalife Coach Fatin Syahirah
Whatsapp: 0193709753
Instagram: @fatinsyaibrahim_hlf


Khamis, 24 Ogos 2017

Cara Diet Berkesan Herbalife

Pasti Kurus dengan Coaching SuriKurus x Herbalife.

#PastiKurus ni adalah trademark coaching kami -- Suri Kurus. Mana tidaknya, anda boleh turun berat tanpa berlapar (boleh makan 5kali sehari), boleh turun dengan mudah, ada coaching rapi untuk anda turun berat
dan banyak lagi benefit lain yang anda boleh dapat. Best tau!

Adakah Produk Herbalife berkesan untuk Turun Berat?

Jawapannya Ya, dengan Coaching yang betul. Herbalife sangat memudahkan semua golongan untuk turun berat. Semua golongan ni termasuklah -- ibu-ibu, yang bujang, yang kecik, yang sibuk terlampau sampai tak sempat makan sangat, yang bersenam, yang tak sempat bersenam, dan lain-lain.

Tapi, penggunaan Produk Herbalife sahaja tanpa coaching & guideline tak membantu untuk turun berat pun, sebab setiap keperluan & jadual makan individu mungkin berbeza. Macam saya sebutkan golongan turun berat kat atas tu kan, snanye meal plan yang setiap orang dapat tak sama.
Contoh: jadual makan & penggunaan untuk ibu yang menyusu tak sama dengan yang tak menyusu :)

 Bagaimana Nak Dapatkan Coaching Herbalife? 

Ramai yang hubungi saya bertanyakan berkenaan, "Yuran coaching berapa ye Coach?"
Sebenarnya, untuk pengetahuan semua, servis coaching dalam Herbalife sebenarnya percuma! Ya, percuma dan tiada caj/yuran tambahan atau tersembunyi untuk coaching. Dan sebenarnya, anda boleh dapatkan coaching dari pembelian produk Herbalife dari Herbalife Coach anda. Atas sebab ni, anda kena dapatkan Herbalife melalui Coach, bukan dari mana-mana sumber yang kita tak tahu. :)

Herbalife sangat membantu untuk turun berat dengan lebih mudah tau snanye. Mana tak mudahnya, anda tak sempat masak ke (nasi beli kat kedai makan, contohnya), anda tak sempat bersenam sebab terlalu sibuk ke, anda tak mampu nak makan hidangan eat clean sepanjang masa ke, anda menyusu ke, anda boleh turun berat dengan produk yang sama & mealplan berbeza mengikut individu. Yes, anda beli produk Herbalife -- anda dapat personalized mealplan & personal coach tau!

Dalam pada Herbalife memudahkan turun berat dengan sihat tu, tetap jadi susah kalau anda tak ada coach, coaching & guideline yang betul. End up berat tak turun pun, beli Herbalife pun jadi membazir. Jangan kerana nak "jimat" beli Herbalife dari sumber lain yang anda tak kenal siapa di belakang komputer tu. Anda jadi lebih jimat bila beli Herbalife dari Coach tau. Dah la jimat, berkesan pulak tu :)


Boleh baca sini jugak untuk dapatkan Herbalife murah


Bagaimana Herbalife Membantu Turun Berat dengan Berkesan?

 

Untuk turun berat, kita perlu kurangkan pengambilan kalori seharian, mengikut keadaan individu tersebut.
Untuk yang bersenam secara heavy lain, ibu menyusu yang nak turun berat lain pengambilannya, pendek kata nak turun berat dengan sihat ni bukan pukul rata yang kita boleh simply ikut apa yang orang buat. Sebab keperluan indivudu berbeza, begitu jugak progress setiap individu tu -- juga mungkin berbeza :)

So secara asasnya, apabila kita kurangkan pengambilan kalori, nilai nutrisi dalam makanan tersebut jugak akan turut berkurang. Kesan dari nutrisi yang tak seimbang ni jugak akan ganggu progress penurunan berat & kesihatan turut terkesan.

Yang bestnya, semua tu tak berlaku bila anda turun berat dengan Herbalife! Sebab Herbalife ni makanan yang berkonsepkan nutrisi selular.



So, bila turun berat dengan Herbalife, apa yang anda akan rasa?
Anda kurangkan kalori, tapi tak stress, tak letih, badan reshape tiba-tiba baju rasa lebih longgar, boleh turun berat walaupun sibuk tak sempat bersenam, dan banyakkk lagi. Anda akan rasai sendiri bila anda mula kurus dengan Herbalife! So, join us!!

Herbalife ni makanan yang lengkap dengan nutrisi dan dalam masa yang sama sangat rendah kalori. So, dengan mealplan & coaching yang betul, anda boleh turun berat badan tanpa kurangkan pengambilan nutrisi harian pun!


Herbalife sangat memudahkan anda untuk turun berat dengan sihat, mudah & efektif. Dengan syarat, dengan coaching & pengambilan yang betul tau. Tapi kalau beli produk Herbalife tanpa coach & mealplan, macam mana anda nak consult untuk penggunaan Herbalife tu? Bayangkan anda beli Herbalife tanpa Coach, dan tiba-tiba;

Anda rasa lapar, nak consult siapa?
Anda rasa pening guna produk, nak tanya siapa?
Anda menyusu dan guna produk, dengan mealplan yang salah, tiba-tiba efek susu. Siapa nak jawab?
Anda dapat produk fake, siapa yang nak bertanggungjawab? 
Dan banyak lagi. 

Jangan risau, anda tidak akan lalui semua tu bila anda ada beli Herbalife dari saluran yang betul, dengan coaching & mealplan yang betul. Malah, lagi menjimatkan anda! :)



Diet Berkesan dengan Herbalife


Disclaimer: Hasil tidak tipikal, berbeza mengikut individu.

*Hasil tidak tipikal, berbeza mengikut individu*


Ibu anak satu, turun 21KG
*Hasil tidak tipikal, berbeza mengikut individu*


*Hasil tidak tipikal, berbeza mengikut individu*

*Hasil tidak tipikal, berbeza mengikut individu*
Banyak lagi hasil coachee lain. Anda bila lagi? Jom dapatkan Herbalife dengan saya termasuk servis coaching!



HERBALIFE COACH
Coach Fatin
Whatsapp: 0193709753
Facebook Page: Coach Fatin Syahirah
Instagram: @fatinsyaibrahim_hlf