Memaparkan catatan dengan label coach kurus. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label coach kurus. Papar semua catatan

Jumaat, 4 September 2020

4 TIPS PENTING YANG ANDA PERLU TAHU SEBELUM BELI/MULA HERBALIFE

Ramai yang cari Herbalife untuk turun berat. Tapi bagaimana nak mula program Herbalife? So kali ni saya nak share tentang 4 Tips/Fakta penting yang anda perlu tahu sebelum beli/mula produk Herbalife


*Produk tidak bertujuan untuk mencegah/mengubati apa-apa penyakit


1. HERBALIFE BUKAN UBAT KURUS


Walaupun Herbalife boleh bantu kurus dengan effective, bukanlah bermaksud Herbalife ni ubat kurus. Herbalife adalah meal replacement & targeted nutrition products.

Nak turun berat, maintain kurus, naik berat, sarapan sihat, fitness, kurus sambil menyusu, semua ni boleh guna Herbalife. Bezanya adalah pada cara makan, guideline & coaching yg personalized. Ikut keperluan badan masing-masing.

2. PASTIKAN BELI DARI COACH/PENGEDAR HERBALIFE


Kenapa kena beli dari Coach Herbalife? 
Sebab dari coach tersebut yang akan dapat coaching, guideline, mealplan & service skali. Produk pun confirm ORIGINAL & SELAMAT! Tak boleh beli kat tempat lain, pastu mintak coaching kat tempat lain 😅

Bila beli Herbalife dari kami SURIKURUS, anda akan dapat full service termasuk :
Personalized mealplan yg mudah & berkesan, guideline, intense coaching, education, rewards & recognition, and many more benefits bila betul2 gunakan Elite Coaching 😍


3. TAK PERLU BELI SEMUA PRODUK HERBALIFE UNTUK HASIL YANG TERBAIK


Keberkesanan produk Herbalife tidak bergantung pada berapa banyak produk yang anda ada, tapi adalah bergantung pada penggunaan, mealplan & guideline yg betul. Nak beli semua produk pun boleh, tapi bukanlah suatu kemestian untuk kurus dgn berkesan.

Nak tahu tak? Sebenarnya dengan Formula 1 je pun boleh kurus asalkan guna dengan mealplan & guideline yg betul. Tambahan products lain mcm F3, teamix, aloe, TC tu buat kita lebih selesa & boleh tambah ikut preference.
Macam mana nak tahu mealplan & guideline yg betul? Ni kami coach SuriKurus yang akan sediakan FREE dengan pembelian produk.


4. TIADA YURAN/SERVIS ASING UNTUK COACHING SURIKURUS SAHAJA


Coaching, guideline, service, mealplan adalah compulsory & FREE dengan pembelian produk. So kalau dah beli kat tempat lain, maaf kami xdpt nak tolong 🙏


========================================================================

Harap semua jelas yaa 😊

Kalau belum ada coach dan baru nak cuba Herbalife, boleh dapatkan dari saya.
100% ONLINE, MUDAH & BERKESAN

WHATSAPP 0193709753 Coach Fatin



View this post on Instagram

Join us ladies! 😍 ==================================== PROGRAM KURUS 30 HARI 100% Online Coaching, Mudah & Berkesan . ✔️ Turun Berat 5-50kg ✔️ Group Coaching Wanita sahaja ✔️ Mealplan Puasa makan sedap & kenyang ✔️ Coaching Group yang supportive ✔️ Grocery List & Snack Ideas ✔️ Kelas Kurus Online ✔️ Food Diary Checking, HomeWork ✔️ Recognitions and Reward ✔️ 100% ONLINE & EFFECTIVE 💯 turun berat bagi yg ikut guideline . . TENTANG PROGRAM KAMI ❌ Kurus Tanpa stress ❌ Tak wajib masak/eat clean ❌ Tak wajib bersenam ❌ Kurus Tanpa Berlapar 🍚 Boleh makan NASI setiap hari ✔️ Boleh makan masakan Melayu . . Start Now 📲0193709753 30 DAYS TRIAL AVAILABLE. ⚫️ Herbalife Coach ⚫️ ONLINE Weight Loss Coaching, MUDAH & BERKESAN #TeamSuriKurus #ProgramKurus30Hari #CoachKurusOnline #HerbalifeMalaysia #HerbalifeCoachMalaysia

A post shared by COACH KURUS ONLINE | HERBALIFE (@fatinsyaibrahim_hlf) on

Selasa, 11 Februari 2020

10 Sebab Kenapa Berat Badan Anda Tak Turun

Dah diet, makan dah jaga dari biasa, tapi berat tetap tak turun jugak. 

Pernah tak anda alami situasi macam ni?
Jaga makan dah, exercise pun dah, tapi berat sama je takde penurunan. 
Apa puncanya? Adakah sebab badan memang jenis susah nak turun atau perlu tukar cara diet? 

Tapi nanti dulu, jangan salahkan jenis badan dulu ye. Meh saya share 10 sebab kenapa berat tak turun walaupun dah diet. Semoga membantu! 

Kenapa saya tak turun berat walaupun dah diet? 10 sebab yang mungkin berlaku 👇 


1. Turun je, cuma turun lemak. 



Tahukah anda, saiz 2kg lemak adalah lebih besar berbanding 2kg otot? Dan sebab sifat lemak yang lebih kembang dan menggunakan lebih banyak ruang dalam badan, kita cenderung untuk tak perasan penurunan yang berlaku. Sekiranya anda ada bersenam sekali dan dalam masa yang sama makan dengan seimbang, boleh jadi anda sedang mengalami peningkatan dalam jisim otot dan penurunan lemak. Maka, pengurangan kg mungkin tidak ketara, tapi jangan lupa check ukurlilit ya! Pengurangan dalam ukurlilit antara tanda anda lose fat! Tahniah sebab anda sebenarnya progressing!! 😍

Situasi ukurlilit banyak berkurang berbanding penurunan kilogram ni sebenarnya banyak sangat berlaku dalam kalangan coachee saya. Baru turun sikit, tapi baju dah mula longgar. Belum turun 5kg, dah boleh tukar saiz baju! Sampai ada yang tak percaya 😂

Tapi percayalah, itu lah situasi normal bila anda ikut mealplan yang diberikan bila berada dalam program. Bukan je boleh turun berat, malah badan mengecik dan boleh kekalkan penurunan berat sekali. Best kan?

2. Tak perasan curi sana, cuit makan sini sikit, rupanya terlebih kalori setiap hari. Ini yang paling kerap berlaku! 


Bukan nak kata, tapi ni lah dia antara yang paling kerap berlaku. 
Rasa macam dah jaga makan, rasa macam dah ikut mealplan, rasa macam.... 

Tapi dalam sehari, ada je berlaku situasi macam ni 👇
"eh sedapnya, ambik lah sikit buat rasa."
"eh ambik ni sikit pulak lah."
"takpe ni sikit je. sikittt je."

Tanpa sedar, yang kita rasakan sikit tu sebenarnya dah lebih kalori harian. Pendek katanya, kita cenderung dan mudah untuk underestimate kalori makanan yang kita cuit, dan overestimate senaman yang kita buat. 

So cuba recheck balik, jujur dengan diri sendiri, makanan yang ambil setiap hari. adakah betul-betul ikut mealplan? atau ada terlebih makan?

3. Tak cukup pengambilan protein



Tahukah anda, badan kita perlukan protein yang cukup setiap hari? Dan protein yang cukup ni bergantung kepada keperluan badan setiap orang. Secara asasnya, orang perempuan memerlukan 1g protein untuk setiap 1kg berat badan. So jangan takut pada makanan, sebab dalam setiap makanan mengandungi certain type of nutrients yang diperlukan badan untuk berfungsi dengan sihat. 

Tips dalam pemilihan makanan, pilihlah makanan yang betul dan bernutrisi dan pastikan pengambilan protein harian cukup untuk turun berat dengan effective. 

Dengan program kami, anda boleh turun berat dengan pengambilan nutrisi seimbang yang cukup, tanpa lebih lemak dan tanpa lebih kalori. Dan kalau nak tahu, protein based meal Herbalife shake yang kami gunakan proven membantu penurunan yang sangat effective, dengan pengambilan yang betul, kerana rendah lemak dan rendah kalori. Sebab tu, dengan ikut mealplan yang diberi, terbukti berkesan walaupun tak eat clean dan tak sempat exercise! 


4. Rasa macam sikit, tapi makanan anda semua "high calorie density". Jadi tak sedar sebenarnya lebih kalori jugak 😫


Ini pun sering berlaku bila anda tak aware tentang kualiti makanan. Nak turun berat sebenarnya bukan hanya tentang kalori, tapi tentang content nutrient kat dalam makanan tu sendiri. 

Ramai yang takut nak makan nasi, takut nak makan hidangan lengkap, takut nak makan buah, end up makan biskut sebab rasa macam sikit je, makan carbs loaded food, yang sebenarnya makanan tu mostly tak bernutrisi dan tinggi kalori. Ambik sikit tak kenyang, last-last ambik sampai beribu kalori kat makanan yang empty calorie.

siapa boleh relate? Hehe

5. Masih minum air manis


Tahukah anda, air manis ni tinggi kalori? Dah la tinggi kalori, tak kenyang dan tak membantu fat burning pulak tu! Antara yang saya selalu share tips kurus di Instagram, kalau baru belajar nak jaga makan, boleh mulakan dengan kurangkan pengambilan air manis. You'll be surprised to see the outcome later! 

Banyak benefit bila kurangkan pengambilan air manis/gula dalam maakanan/minuman ni. Ni antaranya 👇


Kurangkan pengambilan gula dalam diet harian bukan sahaja membantu penurunan berat badan, malah kita rasa lebih sihat secara keseluruhannya. Pendek katanya, bila nak kurus, jaga la makan untuk kurus dan rasa lebih sihat, bukan semata untuk kurus k. Indirectly pemilihan makanan harian kita pun akan lebih baik dan sihat. 

6. Terlalu banyak karbohidrat


Karbohidrat merupakan antara nutrient penting untuk keperluan badan, yang mana berfungsi sebagai sumber tenaga. Tapi pengambilan karbohidrat yang berlebihan dari keperluan badan menjadi punca kepada obesiti. Jangan pula abaikan terus sumber karbohidrat dalam makanan harian, tapi makan lah dengan cukup. Pengambilan karbohidrat yang cukup juga buat kita boleh turun berat dengan selesa. 

Untuk rasa yang lebih baik, pilihlah karbohidrat yang berkualiti, yang mempunyai kadar Glycemic Index yang rendah. Apapun, pastikan portion cukup ikut keperluan badan ya! 


Pilih complex carbo untuk rasa kenyang lebih lama ya!

7. Makan snek yang tinggi kalori 


Antara kepentingan snek bantu badan kita untuk berfungsi lebih baik, dan elakkan badan dari berlapar sepanjang hari. Tapi snek yang tinggi kalori antara punca kenapa berat tak turun dan ramai yang buat ni! Pengambilan snek sangatlah bagus untuk badan, tapi pilihlah snek yang sesuai, yang memenuhi keperluan kalori badan. Dalam masa yang sama, seperti yang saya selalu pesan kepada coachee saya, pilihlah snek yang bernutrisi, mengenyangkan dan membantu fat burning. Antara snek yang paling simple dan rendah kalori adalah buah! 

8. Tak cukup air masak


Ramai yang takut nak minum air masak dengan macam-macam sebab. Takut jadi gemuk air, takut rosak buah pinggang. Tapi minum manis tu, makan manis/masin setiap hari tu, tak takut buah pinggang rosak pulak? 😅

3L air masak setiap hari memadai dan nice untuk maintain healthy body. Banyak kepentingan minum air kosong yang cukup setiap hari. Bukan takat berat badan lebih mudah nak turun, malah badan rasa lagi sihat, kulit lagi cantik, penghadaman pun lagi lancar! Jangan risau, air kosong ni 0 kcal, minum la banyak mana pun, tidak akan menggemukkan badan. In fact, bila kurang minum air dalam sehari tu punca kepada berlakunya gemuk air tau! So pastikan minum air kosong cukup setiap hari k 😉



9. Banyak makan jajan


Untuk turun berat badan, bukan semata tentang kalori yang diambil kira, tapi jugak kualiti dan kandungan nutrisi dalam makanan. Jajan antara makanan yang tidak bernutrisi (empty calorie food). Maksudnya, kalori makanan tersebut dikira, tapi tidak berfungsi dan membantu dalam pengurusan berat badan. Tinggi garam, tidak bernutrisi yang mana antara punca utama kepada kenaikan berat dan gemuk air! Yes, walaupun anda makan dalam kalori yang betul ikut badan. 

So untuk penurunan berat yang efektif, kurangkan pengambilan jajan. Kalau boleh elak, lagi baik. Pilih makanan yang bernutrisi ya 😊

10. Makan terlalu sikit (badan starving)


Dalam banyak-banyak point, ni yang paling ramai dan selalu orang yang berdiet buat. Bila nak diet, nak turun berat badan atau kekal kurus sekalipun, makan sikit dan biarkan badan berlapar bukanlah solusi yang bijak. In fact, ianya akan lebih memudaratkan badan. Kita tak perlu berlapar untuk kurus. Dan dengan pengambilan makanan yang betul, kita boleh turun berat badan dan kekal kurus tanpa berlapar pun tau!

It's not about eating less, but EAT RIGHT. Badan kita perlukan certain amount calories and nutrients untuk berfungsi dengan sihat dan baik. Bila kita makan terlalu sikit, tenaga berkurang, malah penurunan berat badan akan jadi lebih susah! Sebab bila kita makan terlalu sikit, badan kita tak dapat nutrisi yang cukup untuk berfungsi, untuk dibakar. Dalam program coaching saya, saya sentiasa larang dan tak benarkan coachee saya berlapar. Bila berlapar, bukan je berat susah nak turun, kalaupun boleh kurus, apa yang berlaku, nak naik balik pun senang! Berganda-ganda naik pulak tu 😭

So saya nak pesan untuk yang sedang berdiet, jangan berlapar ya. 





View this post on Instagram

Checklist kenapa berat tak turun walaupun dah diet. Boleh go thru satu2. Ada yg experience ni ke? Point mana yg anda rasa puncanya? Boleh komen kat ruangan komen di bawah 😘 ====================================== KURUS 30 HARI SURIKURUS ONLINE COACHING 📲0193709753 ✔️ Turun Berat 5-50kg ✔️ Group Coaching Wanita sahaja ✔️ Mealplan PERSONALIZE MUDAH ✔️ Coaching Group yang supportive ✔️ Kelas Kurus Online ✔️ Food Diary Checking, HomeWork ✔️ Recognitions and Reward ✔️ 100% ONLINE & EFFECTIVE 💯 turun berat bagi yg ikut guideline . . TENTANG PROGRAM KAMI ❌ Kurus Tanpa stress ❌ Tak wajib masak/eat clean ❌ Tak wajib bersenam ❌ Kurus Tanpa Berlapar 🍚 Boleh makan NASI setiap hari ✔️ Boleh makan masakan Melayu . . Start Now 📲0193709753 30 DAYS TRIAL AVAILABLE. ⚫️ Herbalife Coach ⚫️ ONLINE Weight Loss Coaching, MUDAH & BERKESAN #TeamSuriKurus #ProgramKurus30Hari #CoachKurusOnline #HerbalifeMalaysia #HerbalifeCoachMalaysia
A post shared by COACH KURUS ONLINE | HERBALIFE (@fatinsyaibrahim_hlf) on


Okay tu je antara 10 checklist kenapa berat tak turun walaupun dah diet.

Apapun, bila kita nak kurus, bukan sahaja untuk fizikal yang lebih baik, apa yang lebih penting adalah kesihatan yang lebih baik. Bila dalam usaha nak kurus, jangan abaikan kesihatan. Tu yang lebih utama. Makanlah dengan seimbang. Diet, jangan sampai memudaratkan badan 😘




HERBALIFE INDEPENDENT DISTRIBUTOR MALAYSIA
SURIKURUS ONLINE COACHING & EFFECTIVE!

WHATSAPP 0193709753



Klik sini tentang Mula Produk Herbalife Malaysia Online: 


Klik sini tentang info dan testimoni terkini Herbalife Malaysia: 


Isnin, 1 Januari 2018

Harga Herbalife Murah. Beli Herbalife di Shopee atau Lazada atau 11th Street?

Dah adat membeli, kita biasanya akan compare harga & pilih barangan yang harganya lebih murah. Betul?

Waktu nak cari Herbalife, ramai yang search di Google carian berikut;

Harga Herbalife murah
Pakej Herbalife murah
Beli Herbalife di Lazada
Herbalife di 11th Street 
Herbalife Murah & Berkesan
Ahli Herbalife Murah 
Promosi Herbalife Murah
Diskaun Herbalife 

Ok senarai di atas adalah antaranya. Tapi sebelum anda beli Herbalife murah dari mana-mana penjual & anda tak dapat hasil seperti yang anda bayangkan (lalu anda membazir duit je beli produk Herbalife dari penjual Herbalife yang tak sah), saya nak kongsikan kat sini TIPS BELI HERBALIFE DAN DAPAT MANFAAT & KEBAIKAN TERBANYAK.


Pernah tak sebelum ni, anda tinjau-tinjau cari Herbalife di farmasi, kiosk kecantikan kat dalam mall, toko-toko jamu, tapi pencarian gagal. Tak jumpa pun. Even bila tanya kat klinik/farmasi, "Kat sini ada jual Herbalife tak?"
Dan jawapan hampa sebab tak ada dijual di kedai-kedai tersebut. Kenapa?

Herbalife ni bukan macam produk-produk lain yang dijual sembarangan di mana-mana contoh macam kedai ke, web robot ke, kemudian makan je produk boleh dapat hasil. Antara sebab dan tujuan anda kena beli Herbalife dari Coach Herbalife sebab kami sebagai coach akan guide anda untuk setiap sesuatu dalam program ni.

Turun berat sambil menyusu
Turun berat sambil workout heavy
Turun berat sambil workout biasa-biasa
Turun lemak, kempiskan perut tanpa turun berat
Turun berat walaupun sedang sibuk 
Turun berat untuk individu yang mempunyai berat 100KG ke atas 

Asasnya semua golongan di atas mempunyai mealplan yang berbeza dan dalam masa yang sama kami akan pastikan anda boleh turun berat tanpa berlapar. So, siapa yang akan mealplan ikut perbezaan tu? COACH anda. Dan siapa Coach anda tu? Dari siapa anda beli produk Herbalife tu, individu itulah Coach anda :)

Tahukah anda, Herbalife yang anda beli paling murah tu lah sebenarnya paling mahal harganya. Sebab takde orang guide, takde orang ajar cara makan dengan betul, tak de orang guide turun berat dengan efektif. Sudahnya anda laburkan beli produk Herbalife murah sangkanya nak kurus cepat, tapi tak dapat hasil pun. Kan membazir & jadi makin mahal tu.

"Coach, kenapa saya ambil Herbalife turun 1KG je dalam satu bulan tak sama macam saya tengok result yang Coach Fatin share?" (Coachee saya kebanyakannya turun 4KG ke atas dalam 1 sesi coaching)

Ada beberapa yang tanya saya soalan seperti di atas. Jawapannya tentu lah ada beza!! Saya sediakan INTENSE COACHING dalam Whatsapp, dan coaching saya 100% Online. Sedih saya dapat aduan ni. Rupanya ramai yang tak faham, produk Herbalife MESTI DIDAPATKAN OLEH COACH HERBALIFE YANG SAH.

Biasanya saya selalu dapat soalan seperti berikut daripada orang yang beli produk Herbalife dekat orang/website takde coaching ni;
"Coach, macam mana cara guna produk Herbalife yang efektif?"
"Coach, saya nak tanya berkenaan jadual turun berat dengan Herbalife macam mana ye?"
"Coach, saya ada beli Herbalife di Lazada. Kenapa berat saya tak turun? Kenapa saya rasa _____ ye? Bahaya tak?"
Banyak lagi soalan & aduan yang saya dapat. T___T

Tapi apa-apa pun, cuba fikir, kenapa beza sangat harga tu? Kenapa anda beli produk Herbalife kat tempat tu pada awalnya? :)

Saya sebagai Coach hanya akan bertanggungjawab dengan produk di bawah pembelian team saya sahaja. Perhatian khusus hanya untuk coachee saya, supaya coachee saya dapat hasil yang terbaik dengan program. So, maaf sangat saya tak dapat advise anda sekiranya anda beli Herbalife kat tempat lain.

Dengan Pembelian Produk Melalui Saya, anda akan dapat

1. Personalized mealplan khusus untuk anda. Secara kasarnya keperluan setiap individu berbeza, termasuklah sekiranya anda ibu menyusu, sibuk, kerja shift, dan sebagainya. Anda boleh turun berat tanpa berlapar mengikut lifestyle anda. Dan berita baik sekiranya anda ibu menyusu, anda boleh turun berat tanpa kurangkan susu badan. 

2. Whatsapp Group Coaching di mana semua peserta bergaul, share resipi, share tips kurus, share tips menyusu, share tips turun berat walaupun sibuk, dan banyak lagi! Intense coaching ni buat ramai coachee saya turun berat dengan efektif, antara sebabnya kawan-kawan semua turun berat.  

3. Saya bagi HOMEWORK minggu pada Coachee. Dengan homework ni, coachee dapat turun berat dengan fun, tanpa stress & yg penting dapat turun berat dengan seronok. Homework yang saya bagi tak strict pun, jangan risau. Dan anda boleh dapat hadiah tau! :) 

4. Kelas makanan mingguan. Banyak sangat yang anda akan belajar tentang semua ilmu untuk turun berat dengan sihat, mudah & efektif ni. Tinggal anda nak apply je. 

5. Facebook Group untuk bergaul dengan komuniti SuriKurus yang lebih besar. Lebih banyak resipi, inspirasi kurus & kelas tambahan untuk kurus dengan mudah dan efektif! 

Bayangkan dengan hanya pembelian produk Herbalife, anda dapat semua tu. Anda bukan je dapat produk Herbalife, tapi anda umpama DAPAT JURULATIH PERIBADI TANPA PERLU BAYAR LEBIH. Tak perlu beli Herbalife, pastu bayar yuran gym/senaman lain pulak. Anda beli Herbalife dari saya je dah cukup boleh dapat semua. :)

 Anda juga kena faham, anda dapat SEMUA DI ATAS TANPA YURAN TAMBAHAN. Tak perlu anda bayar saya asing untuk coach anda. Anda beli Herbalife dari saya, anda dapat semuanya! 

Bayangkan betapa ruginya bila anda beli Herbalife dari tempat-tempat yang takde coach ni. Dari nak berjimat, tak pasal-pasal jadi makin mahal. 

TIPS BELI HERBALIFE

Agar anda tidak tertipu/ tidak membazir / dan dapat turun berat dengan mudah, efektif & seronoknya. 

1. Beli dari Pengedar Herbalife atau Coach Herbalife yang memaparkan muka & siapa diri mereka. 
Kenapa kena beli dari orang yang WUJUD?

i) Yakin tak kena tipu.
ii) Supaya nampak coach tu betul kurus ke tak, walk the talk tak, betul-betul fit dan layak jadi Coach tak.
iii) Confirm Dapat produk asli dan Original. 
iv) Kalau ada masalah, boleh tukar/ganti produk. Anda dilindungi.
v) Coach yang betul-betul wujud ni biasanya orang yang komited nak bantu Coachee untuk dapat hasil yang terbaik. Anda pun dapat servis tip top tanpa bayaran tambahan. 
 
2. Beli dari Pengedar Herbalife atau Coach Herbalife Yang Komited. 
Kenapa? 

i) Dapat results!!

ii) Cara bancuh produk, cara buat shake sedap, cara guna Formula 1 selain dari buat shake biasa je, resipi masakan, kalau lapar ikut jadual, nak buat macam mana, semua kita lalui sama-sama. 
Daripada beli produk dari website pastu krik krik takde orang tolong pun.

iii. Dapat diskaun tertentu yang sah, seumur hidup pulak tu. Dahla dapat diskaun, boleh dapat hadiah, boleh dapat reward wang tunai, berpeluang dapat diskaun tertinggi. 


Tapi saya nak beli Herbalife dengan harga murah?
Boleh bincang dengan coach. Kalau anda boleh ikut syarat, anda boleh dapat murah. Tapi kalau permintaan anda tak reasonable, saya tak boleh tolong lah. 

Saya dah bantu ratusan orang yang turun berat dengan sihat. Dalam masa yang sama, ramai jugak yang dah beli Herbalife kat tempat lain, last-last cari saya jugak untuk coaching. Anda yang baru nak mula ni, jangan ulangi kesilapan mereka. 

Mulakan Herbalife di sini terus jom :)


REVIEW PRODUK HERBALIFE MALAYSIA dari Coach Fatin & Team SuriKurus 







Jadi, PASTIKAN ANDA DAPATKAN PRODUK HERBALIFE DARI SALURAN & MEDIUM YANG BETUL YA! :)


Check testimoni terkini dari coaching group saya DI SINI. 


Lebih lanjut berkenaan PROGRAM KURUS 30 HARI dengan saya: PROGRAM KURUS 30 HARI DENGAN HERBALIFE

Anda sedang mencari Coach Kurus Wanita?: Coach Kurus Wanita 

Dapatkan produk Herbalife dan Coaching dari saya, Coach Fatin. 

0193709753
0193709753
0193709753 

Sabtu, 9 September 2017

Kenapa Saya Pilih Herbalife? #MyHerbalifeJourney

Bismillah.

Hari ni tiba-tiba rasa macam nak cerita tentang permulaan saya dalam Herbalife, atau yang lebih tepatnya kenapa saya pilih untuk menggunakan Herbalife awalnya?

Ada lah jugak beberapa orang yang tanya saya seperti berikut;

"Fatin dah kurus, kenapa nak guna Herbalife?"
"Dalam banyak-banyak produk, kenapa Fatin pilih dan guna Herbalife?"

Basically ni soalan yang paling banyak saya terima dari orang-orang yang terdekat, dan dari coachees jugak. Saya rasa, saya tak pernah pun cerita kat sini kenapa kan? Okey so hari saya cerita. Hehe. Semoga bermanfaat untuk anda yang membaca jugak k :)

 6 bulan menggunakan Herbalife

9 bulan menggunakan Herbalife

Saya memang kurus sejak mula menggunakan Herbalife. So asasnya, saya tidak menggunakan Herbalife untuk turun berat, tetapi untuk sarapan sihat & kekal kurus. :D


Bagaimana Permulaan Saya Menggunakan Produk Herbalife?


Dalam banyak-banyak produk kat Malaysia ni, kenapa pilih Herbalife? Ada banyak sebab sebenarnya :D
Sebelum Herbalife, saya seorang yang sangat takut gemuk. Sampai tahap takut nak makan lebih. Waktu ni saya takde proper knowledge berkenaan makan seimbang, sangka saya makan nasi & makan kerap ikut waktu boleh sebabkan kenaikan berat. 
End up, saya lebih pilih makan mee, roti, kuih, goreng-goreng, mee segera, berbanding nasi. Dan saya pernah makan hanya sekali sehari hidangan berat, tu pun tak seimbang -- makan bihun goreng hahah. 

Kesan dari tabiat makan yang tak sihat tu, badan saya berangin, masalah pembuangan, saya cepat letih, kurus tapi badan lembik. Bila diingat semula, apa la yang saya fikir waktu tu. HAHAH. Again, kat sini lah penting nya ilmu untuk pengurusan berat badan, walaupun nak kekal kurus. :)

Sampai lah, satu masa saya perlukan produk Herbalife sebagai nutrisi seimbang untuk ibu saya waktu tu banyak berpantang sehingga sebabkan badan lemah. Berpantang terlalu strict, sehingga makan tak seimbang nutrisinya. Dan waktu tu, saya pun tumpang guna Herbalife skali sebagai sarapan sihat. 

Waktu tu baru seminggu guna produk Herbalife, macam-macam yang saya rasa! 

Kesan Saya Menggunakan Produk Herbalife


Baru seminggu saya menggunakan produk Herbalife, yang paling ketara saya rasa adalah energy saya improve sangat! Saya tak cepat letih macam sebelumnya. Ni antara kesan yang saya rasa;

1. Saya kurang craving pada makanan manis & makanan segera.
Saya tak tau macam mana boleh berlaku, tanpa sedar saya boleh jaga apa yg saya makan tanpa rasa stress. Kalau dulu, suka sangat makan makanan segera & minum minuman berkafein tinggi. Kononnya untuk stay up, tapi mengantuk jugak. Bila dah start Herbalife, semua tu saya dah kurang ambil tanpa saya paksa diri saya. Enjoy sangat perasaanya & I'm sooo happy with it!

2. Saya lebih bertenaga & tak mudah lesu. 

3. Saya makan lebih sihat & teratur. 

4. Tiada lagi istilah "takut makan sebab takut gemuk!"
Yang ni snanye antara yang paling saya bahagia. Lepas Herbalife, baru saya sedar bahawa ilmu sangat penting untuk manage berat dalam masa yg sama tanpa diet ketat atau berlapar pun. Dan boleh je kekal kurus dengan enjoy makanan kegemaran waktu treat meal tu (Yes, dalam coaching saya akan ajar teknik treatmeal)

Apa yang penting untuk kekal kurus adalah makan dengan seimbang dan amalkan gaya hidup sihat. Bila kita amalkan gaya hidup sihat, apa-apa perayaan & sambutan pun, kita still boleh manage berat kita tanpa pressure! :)

5. Saya rasa lebih sihat & badan rasa lebih kuat. Currently saya sedang create new results pulak. Hehe

6. Hampir 6 tahun saya sendiri menggunakan Herbalife, I feel better & love myself even more. Tak reti nak explain & express in words macam mana. Saya rasa once awak sendiri guna produk Herbalife, awak pun akan rasa yang sama. 

7. Perbelanjaan harian saya lebih jimat dari sebelum guna Herbalife. 
Ramai orang fikir Herbalife mahal & membebankan. Ya, mahal pada awalnya. Sebab kita terus keluarkan belanja untuk sarapan & makan malam kita selama sebulan terus. Nampak mahal, tapi jauh lebih jimat bila anda menggunakan produk Herbalife berserta coaching :)

Sebelum Herbalife, saya belanja RM10 untuk beli jajan/kuih manis/makanan bergoreng/makanan segera, hanya untuk kudap-kudap. Belum masuk belanja lunch & minuman manis lagi. Selepas Herbalife, saya guna je RM10 setiap hari tu utk beli Herbalife. So sebenarnya saya hanya pindahkan budget makan harian saya kepada Herbalife. Malah, jauh lebih jimat! Thank you Herbalife! 

8. Beberapa bulan lepas, kulit saya breakout teruk kesan dari kulit sensitif terhadap kosmetik. Dah tau kulit sensitif, gatai jugak nak try kan. So terima lah padahnya. 
Kulit breakout sangat teruk sepanjang 27 tahun hidup. T____T
Takleh nak tuding jari salahkan sesiapa, mampu salahkan diri sendiri je sebab tak aware. Alhamdulillah terkini kulit saya improve banyak sangat sepenuhnya dengan produk Herbalife inner & outer nutrition. 

Awal-awal skin breakout. Sakit sangat dia duk berdenyut T____T

Beberapa minggu lepas.
Alhamdulillah sekarang hanya dalam tempoh nak bersihkan kulit dari parut jerawat pulak. 

Banyak lagi kesan saya menggunakan Herbalife sebenarnya. Dalam senarai ni lah antaranya. :)

Kenapa Saya Memilih untuk Menggunakan Produk Herbalife?


1. Herbalife adalah makanan yang mengandungi nutrisi seimbang. 
Awal-awal dengar nama Herbalife dulu, saya selalu beranggapan bahawa Herbalife ni ubat kurus. So bila tengok kawan saya guna, saya just support. Sebab saya memang dah kurus pun. 

Kemudian baru lah saya tau bahawa Herbalife ni nutrisi seimbang. Dan nak guna Herbalife ni kena beli dari Coach Herbalife sebab mealplan akan diberikan mengikut keperluan individu, bukan pukulrata. 


Tengok ni, bukan untuk turun berat je tau.


2. Herbalife diuji secara klinikal, selamat & sihat
Produk Herbalife ni exclusive tau. Dan penghasilan produk Herbalife ni sangat clean & clear. Dan di sebalik produk Herbalife ni ada saintis yang bekerja untuk kita & penghasilan kualiti produk. Malah, Herbalife ada ladang sendiri untuk setiap sumber produk bagi pastikan tiada racun & bahan-bahan merbahaya. 

Produk Herbalife yang original & asli hanya boleh didapati oleh Herbalife HQ dan Herbalife Coach tau. Untuk yang suka dapatkan Herbalife di Lazada atau 11th street, sila hati-hati sebab ada yang fake. Jangan pula disalahkan Herbalife jika ada apa-apa berlaku, sebab Herbalife tidak bertanggungjawab pada sebarang pembelian di Lazada dan 11th Street tu tau!

Ni antara barisan Saintis yang ada disebalik produk Herbalife :)

3. Herbalife menjimatkan. 

4. Produk Herbalife boleh digunakan oleh seisi keluarga. 

5. Boleh bantu kawan-kawan & keluarga untuk amalkan gaya hidup sihat dengan Herbalife juga. 

6. Pasti dapat hasil dan berkesan!

7. Ada Coach untuk pantau, soal jawab, rujukan sekiranya ada apa-apa persoalan/masalah, bagi mealplan peribadi & banyak lagi! 
Bayangkan, anda handa bayar untuk beli produk, tapi dapat servis tanpa perlu bayar Coach pun tau!  


Ni antara reason saya. Will share more later k! :)

Jom Sertai Saya dalam PROGRAM KURUS 30 HARI! 

Herbalife Coach Fatin Syahirah
Whatsapp: 0193709753
Instagram: @fatinsyaibrahim_hlf


Khamis, 24 Ogos 2017

Cara Diet Berkesan Herbalife

Pasti Kurus dengan Coaching SuriKurus x Herbalife.

#PastiKurus ni adalah trademark coaching kami -- Suri Kurus. Mana tidaknya, anda boleh turun berat tanpa berlapar (boleh makan 5kali sehari), boleh turun dengan mudah, ada coaching rapi untuk anda turun berat
dan banyak lagi benefit lain yang anda boleh dapat. Best tau!

Adakah Produk Herbalife berkesan untuk Turun Berat?

Jawapannya Ya, dengan Coaching yang betul. Herbalife sangat memudahkan semua golongan untuk turun berat. Semua golongan ni termasuklah -- ibu-ibu, yang bujang, yang kecik, yang sibuk terlampau sampai tak sempat makan sangat, yang bersenam, yang tak sempat bersenam, dan lain-lain.

Tapi, penggunaan Produk Herbalife sahaja tanpa coaching & guideline tak membantu untuk turun berat pun, sebab setiap keperluan & jadual makan individu mungkin berbeza. Macam saya sebutkan golongan turun berat kat atas tu kan, snanye meal plan yang setiap orang dapat tak sama.
Contoh: jadual makan & penggunaan untuk ibu yang menyusu tak sama dengan yang tak menyusu :)

 Bagaimana Nak Dapatkan Coaching Herbalife? 

Ramai yang hubungi saya bertanyakan berkenaan, "Yuran coaching berapa ye Coach?"
Sebenarnya, untuk pengetahuan semua, servis coaching dalam Herbalife sebenarnya percuma! Ya, percuma dan tiada caj/yuran tambahan atau tersembunyi untuk coaching. Dan sebenarnya, anda boleh dapatkan coaching dari pembelian produk Herbalife dari Herbalife Coach anda. Atas sebab ni, anda kena dapatkan Herbalife melalui Coach, bukan dari mana-mana sumber yang kita tak tahu. :)

Herbalife sangat membantu untuk turun berat dengan lebih mudah tau snanye. Mana tak mudahnya, anda tak sempat masak ke (nasi beli kat kedai makan, contohnya), anda tak sempat bersenam sebab terlalu sibuk ke, anda tak mampu nak makan hidangan eat clean sepanjang masa ke, anda menyusu ke, anda boleh turun berat dengan produk yang sama & mealplan berbeza mengikut individu. Yes, anda beli produk Herbalife -- anda dapat personalized mealplan & personal coach tau!

Dalam pada Herbalife memudahkan turun berat dengan sihat tu, tetap jadi susah kalau anda tak ada coach, coaching & guideline yang betul. End up berat tak turun pun, beli Herbalife pun jadi membazir. Jangan kerana nak "jimat" beli Herbalife dari sumber lain yang anda tak kenal siapa di belakang komputer tu. Anda jadi lebih jimat bila beli Herbalife dari Coach tau. Dah la jimat, berkesan pulak tu :)


Boleh baca sini jugak untuk dapatkan Herbalife murah


Bagaimana Herbalife Membantu Turun Berat dengan Berkesan?

 

Untuk turun berat, kita perlu kurangkan pengambilan kalori seharian, mengikut keadaan individu tersebut.
Untuk yang bersenam secara heavy lain, ibu menyusu yang nak turun berat lain pengambilannya, pendek kata nak turun berat dengan sihat ni bukan pukul rata yang kita boleh simply ikut apa yang orang buat. Sebab keperluan indivudu berbeza, begitu jugak progress setiap individu tu -- juga mungkin berbeza :)

So secara asasnya, apabila kita kurangkan pengambilan kalori, nilai nutrisi dalam makanan tersebut jugak akan turut berkurang. Kesan dari nutrisi yang tak seimbang ni jugak akan ganggu progress penurunan berat & kesihatan turut terkesan.

Yang bestnya, semua tu tak berlaku bila anda turun berat dengan Herbalife! Sebab Herbalife ni makanan yang berkonsepkan nutrisi selular.



So, bila turun berat dengan Herbalife, apa yang anda akan rasa?
Anda kurangkan kalori, tapi tak stress, tak letih, badan reshape tiba-tiba baju rasa lebih longgar, boleh turun berat walaupun sibuk tak sempat bersenam, dan banyakkk lagi. Anda akan rasai sendiri bila anda mula kurus dengan Herbalife! So, join us!!

Herbalife ni makanan yang lengkap dengan nutrisi dan dalam masa yang sama sangat rendah kalori. So, dengan mealplan & coaching yang betul, anda boleh turun berat badan tanpa kurangkan pengambilan nutrisi harian pun!


Herbalife sangat memudahkan anda untuk turun berat dengan sihat, mudah & efektif. Dengan syarat, dengan coaching & pengambilan yang betul tau. Tapi kalau beli produk Herbalife tanpa coach & mealplan, macam mana anda nak consult untuk penggunaan Herbalife tu? Bayangkan anda beli Herbalife tanpa Coach, dan tiba-tiba;

Anda rasa lapar, nak consult siapa?
Anda rasa pening guna produk, nak tanya siapa?
Anda menyusu dan guna produk, dengan mealplan yang salah, tiba-tiba efek susu. Siapa nak jawab?
Anda dapat produk fake, siapa yang nak bertanggungjawab? 
Dan banyak lagi. 

Jangan risau, anda tidak akan lalui semua tu bila anda ada beli Herbalife dari saluran yang betul, dengan coaching & mealplan yang betul. Malah, lagi menjimatkan anda! :)



Diet Berkesan dengan Herbalife


Disclaimer: Hasil tidak tipikal, berbeza mengikut individu.

*Hasil tidak tipikal, berbeza mengikut individu*


Ibu anak satu, turun 21KG
*Hasil tidak tipikal, berbeza mengikut individu*


*Hasil tidak tipikal, berbeza mengikut individu*

*Hasil tidak tipikal, berbeza mengikut individu*
Banyak lagi hasil coachee lain. Anda bila lagi? Jom dapatkan Herbalife dengan saya termasuk servis coaching!



HERBALIFE COACH
Coach Fatin
Whatsapp: 0193709753
Facebook Page: Coach Fatin Syahirah
Instagram: @fatinsyaibrahim_hlf