Memaparkan catatan dengan label program herbalife. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label program herbalife. Papar semua catatan

Selasa, 19 Mac 2019

Review Mangala Resort & Spa, Gambang Pahang [Part 1]

Lepas Chinese New Year hari tu, tiba-tiba rasa macam nak buat short escape pergi mana-mana, untuk relax & santai. Lagi pulak tengok orang cuti. Kita yang kerja sendiri & work from home ni pun teringin nak bercuti. Tapi sabar jap, kita tunggu dan bagi chance orang lain cuti-cuti dulu, then dah habis musim cuti, jalan raya pun dah lengang sikit, baru kita pulak yg cuti. Hehe. Saje cari waktu weekdays & habis cuti, sebab tak nak ramai orang, nak santai-santai, me time dan alang-alang tu birthday retreat skali. Bonusnya, harga hotel lagi murah dari biasa hihi. (Siapa selalu buat camni jugak? Sep sikittt)

Sebelum decide untuk book kat Mangala Resort & Spa, saya snanye dah survey-survey untuk stay kat Hyatt Regency Kuantan Resort. Ada dalam seminggu jugak, duk survey & fikir-fikir. Punya la lama fikir kan 😂
Sampai la waktu tengah duk survey tu, kakak ipar saya bagitau, "Kenapa cari kat tepi pantai jugak? Kan dah memang duk kat pantai. Cari la kat tempat lain sikit."
Dalam hati saya waktu tu, "eh ye takye jugak."

Hence, long story short, tawakkal je lah book Mangala Resort & Spa. Antara sebab saya pilih Mangala Resort & Spa ni sebab;
- Bilik & view cantik
- Rating kat booking.com & Agoda pun tinggi.
- Harga pun within budget & hampir sama dgn Hyatt Regency Kuantan Resort, so pejam mata je lah book Mangala Resort & Spa ni.

Nak tahu tak? Since dari hari saya book tu, sampai la esoknya nak check in, hari-hari saya search pasal Mangala Resort & Spa ni. Baik kat google, kat Facebook, kat Instagram, semua saya search! HAHAH. Padahal dah bayar & takleh cancel booking tu. 😆 Perasaan waktu tu antara excited  nervous takut tak berbaloi bayar. Doa je lah mintak الله berkati.


1st Day di Mangala Resort & Spa


So dah tiba harinya. Macam hotel lain, check in kul3pm, check out 12pm. Perjalanan dari Paka ke Gambang thru highway dekat je dalam 1 jam 30 minit hingga 2 jam camtu. So kami gerak dari rumah dalam jam 1pm, alhamdulillah sampai ke Mangala Resort & Spa tu 10 minutes before check in.


Ni waktu check in. Staff yang akan attend kita kat meja, sambil dihidangkan jus kedondong. Buah kedondong yang dihasilkan jus tu Mangala Resort & Spa tanam sendiri tau! 

Selesai check in, staff lain bawak kita ke bilik naik buggy. Sambil-sambil tu, dibawak view sekitar resort & sambil introduce setiap laluan.

Waktu kami check in, tak ramai visitor. Rasanya staff dia bagitau hari tu, dalam 12 bilik je yang ada orang book & stay. So keadaan hari tu memang relax & santai. Tambah pulak suasana kat resort ni chill je. Sesuai la dengan niat nak rehat & reset tu. Heheh

Saya check in di Water Villa/Jala Villa. Dari luar villa nampak macam biasa-biasa je. 1st impression jejak masuk bilik -- cantik! Boleh tengok detail kat sini (Water/Jala Villa).


Ni complimentary. 
Dan tak dilupakan, mesti lah ada my HERBALIFE corner sekali  :D
*Produk tidak bertujuan untuk mencegah/mengubati apa-apa penyakit*

Sampai bilik lepas settle semua, perut pun mintak diisi since kami memang belum lunch. So apa lagi,  call room service je kita order & try makanan.

Sedap! Dan setiap hari, ni lah port lepak, membawang & makan kitorang. One word: menenangkan!

Our 1st meal kat Mangala Resort & Spa, nasi goreng (tak ingat nama dia). Siapa kata bila consume Herbalife tak boleh enjoy makan sedap? Kalau nak tahu, sebab ada Herbalife lah lagi boleh enjoy makan sedap tanpa perlu risau badan mengembang. TC Formula & Herbal Aloe Herbalife sebagai peneman setia. Lepas makan, kita ambik TC Formula & Herbal Aloe untuk healthy digestion.

Basically tentang makan, kami dah memang plan untuk tak nak keluar. Betul-betul nak rehat, refresh & reset. So, sepanjang 3 hari 2 malam tu, just stay in the resort, tak explore pergi cari makan kat mana-mana. Malas nak drive mencari pun ye jugak HAHAH. Syukur ada Herbalife, sebab breakfast & dinner dah tak perlu fikir nak makan apa. Hehe

Petang tu kami ronda-ronda sekeliling villa je. Lagipun dah petang, banyak activity yang dah tutup. So jalan-jalan sekitar Villa je. 

Basically 2nd day & 3rd day pun rutin lebih kurang sama. Kerja coaching bantu wanita untuk kurus dengan MUDAH & BERKESAN DGN Suri Kurus coaching pun tetap berjalan macam biasa. Working view & environment je berubah. Heheh

Ni lah ofis saya sepanjang 3 Hari 2 Malam di Mangala Resort & Spa tu.

Untuk next post, saya post tentang aktivity & breakfast di Mangala Resort & Spa k. Yang bestnya siap ada surprise hari ke 2 tu! Stay tuned! semoga saya pun lebih rajin HAHAH.


NAK KURUS SEBELUM RAYA? SERTAI SEKARANG!



KLIK sini untuk Program Kurus MUDAH & BERKESAN dengan SuriKurus Coaching:


Tentang Herbalife Online. KLIK SINI:


Follow INSTAGRAM saya untuk Update Terkini! 

Sabtu, 9 September 2017

Kenapa Saya Pilih Herbalife? #MyHerbalifeJourney

Bismillah.

Hari ni tiba-tiba rasa macam nak cerita tentang permulaan saya dalam Herbalife, atau yang lebih tepatnya kenapa saya pilih untuk menggunakan Herbalife awalnya?

Ada lah jugak beberapa orang yang tanya saya seperti berikut;

"Fatin dah kurus, kenapa nak guna Herbalife?"
"Dalam banyak-banyak produk, kenapa Fatin pilih dan guna Herbalife?"

Basically ni soalan yang paling banyak saya terima dari orang-orang yang terdekat, dan dari coachees jugak. Saya rasa, saya tak pernah pun cerita kat sini kenapa kan? Okey so hari saya cerita. Hehe. Semoga bermanfaat untuk anda yang membaca jugak k :)

 6 bulan menggunakan Herbalife

9 bulan menggunakan Herbalife

Saya memang kurus sejak mula menggunakan Herbalife. So asasnya, saya tidak menggunakan Herbalife untuk turun berat, tetapi untuk sarapan sihat & kekal kurus. :D


Bagaimana Permulaan Saya Menggunakan Produk Herbalife?


Dalam banyak-banyak produk kat Malaysia ni, kenapa pilih Herbalife? Ada banyak sebab sebenarnya :D
Sebelum Herbalife, saya seorang yang sangat takut gemuk. Sampai tahap takut nak makan lebih. Waktu ni saya takde proper knowledge berkenaan makan seimbang, sangka saya makan nasi & makan kerap ikut waktu boleh sebabkan kenaikan berat. 
End up, saya lebih pilih makan mee, roti, kuih, goreng-goreng, mee segera, berbanding nasi. Dan saya pernah makan hanya sekali sehari hidangan berat, tu pun tak seimbang -- makan bihun goreng hahah. 

Kesan dari tabiat makan yang tak sihat tu, badan saya berangin, masalah pembuangan, saya cepat letih, kurus tapi badan lembik. Bila diingat semula, apa la yang saya fikir waktu tu. HAHAH. Again, kat sini lah penting nya ilmu untuk pengurusan berat badan, walaupun nak kekal kurus. :)

Sampai lah, satu masa saya perlukan produk Herbalife sebagai nutrisi seimbang untuk ibu saya waktu tu banyak berpantang sehingga sebabkan badan lemah. Berpantang terlalu strict, sehingga makan tak seimbang nutrisinya. Dan waktu tu, saya pun tumpang guna Herbalife skali sebagai sarapan sihat. 

Waktu tu baru seminggu guna produk Herbalife, macam-macam yang saya rasa! 

Kesan Saya Menggunakan Produk Herbalife


Baru seminggu saya menggunakan produk Herbalife, yang paling ketara saya rasa adalah energy saya improve sangat! Saya tak cepat letih macam sebelumnya. Ni antara kesan yang saya rasa;

1. Saya kurang craving pada makanan manis & makanan segera.
Saya tak tau macam mana boleh berlaku, tanpa sedar saya boleh jaga apa yg saya makan tanpa rasa stress. Kalau dulu, suka sangat makan makanan segera & minum minuman berkafein tinggi. Kononnya untuk stay up, tapi mengantuk jugak. Bila dah start Herbalife, semua tu saya dah kurang ambil tanpa saya paksa diri saya. Enjoy sangat perasaanya & I'm sooo happy with it!

2. Saya lebih bertenaga & tak mudah lesu. 

3. Saya makan lebih sihat & teratur. 

4. Tiada lagi istilah "takut makan sebab takut gemuk!"
Yang ni snanye antara yang paling saya bahagia. Lepas Herbalife, baru saya sedar bahawa ilmu sangat penting untuk manage berat dalam masa yg sama tanpa diet ketat atau berlapar pun. Dan boleh je kekal kurus dengan enjoy makanan kegemaran waktu treat meal tu (Yes, dalam coaching saya akan ajar teknik treatmeal)

Apa yang penting untuk kekal kurus adalah makan dengan seimbang dan amalkan gaya hidup sihat. Bila kita amalkan gaya hidup sihat, apa-apa perayaan & sambutan pun, kita still boleh manage berat kita tanpa pressure! :)

5. Saya rasa lebih sihat & badan rasa lebih kuat. Currently saya sedang create new results pulak. Hehe

6. Hampir 6 tahun saya sendiri menggunakan Herbalife, I feel better & love myself even more. Tak reti nak explain & express in words macam mana. Saya rasa once awak sendiri guna produk Herbalife, awak pun akan rasa yang sama. 

7. Perbelanjaan harian saya lebih jimat dari sebelum guna Herbalife. 
Ramai orang fikir Herbalife mahal & membebankan. Ya, mahal pada awalnya. Sebab kita terus keluarkan belanja untuk sarapan & makan malam kita selama sebulan terus. Nampak mahal, tapi jauh lebih jimat bila anda menggunakan produk Herbalife berserta coaching :)

Sebelum Herbalife, saya belanja RM10 untuk beli jajan/kuih manis/makanan bergoreng/makanan segera, hanya untuk kudap-kudap. Belum masuk belanja lunch & minuman manis lagi. Selepas Herbalife, saya guna je RM10 setiap hari tu utk beli Herbalife. So sebenarnya saya hanya pindahkan budget makan harian saya kepada Herbalife. Malah, jauh lebih jimat! Thank you Herbalife! 

8. Beberapa bulan lepas, kulit saya breakout teruk kesan dari kulit sensitif terhadap kosmetik. Dah tau kulit sensitif, gatai jugak nak try kan. So terima lah padahnya. 
Kulit breakout sangat teruk sepanjang 27 tahun hidup. T____T
Takleh nak tuding jari salahkan sesiapa, mampu salahkan diri sendiri je sebab tak aware. Alhamdulillah terkini kulit saya improve banyak sangat sepenuhnya dengan produk Herbalife inner & outer nutrition. 

Awal-awal skin breakout. Sakit sangat dia duk berdenyut T____T

Beberapa minggu lepas.
Alhamdulillah sekarang hanya dalam tempoh nak bersihkan kulit dari parut jerawat pulak. 

Banyak lagi kesan saya menggunakan Herbalife sebenarnya. Dalam senarai ni lah antaranya. :)

Kenapa Saya Memilih untuk Menggunakan Produk Herbalife?


1. Herbalife adalah makanan yang mengandungi nutrisi seimbang. 
Awal-awal dengar nama Herbalife dulu, saya selalu beranggapan bahawa Herbalife ni ubat kurus. So bila tengok kawan saya guna, saya just support. Sebab saya memang dah kurus pun. 

Kemudian baru lah saya tau bahawa Herbalife ni nutrisi seimbang. Dan nak guna Herbalife ni kena beli dari Coach Herbalife sebab mealplan akan diberikan mengikut keperluan individu, bukan pukulrata. 


Tengok ni, bukan untuk turun berat je tau.


2. Herbalife diuji secara klinikal, selamat & sihat
Produk Herbalife ni exclusive tau. Dan penghasilan produk Herbalife ni sangat clean & clear. Dan di sebalik produk Herbalife ni ada saintis yang bekerja untuk kita & penghasilan kualiti produk. Malah, Herbalife ada ladang sendiri untuk setiap sumber produk bagi pastikan tiada racun & bahan-bahan merbahaya. 

Produk Herbalife yang original & asli hanya boleh didapati oleh Herbalife HQ dan Herbalife Coach tau. Untuk yang suka dapatkan Herbalife di Lazada atau 11th street, sila hati-hati sebab ada yang fake. Jangan pula disalahkan Herbalife jika ada apa-apa berlaku, sebab Herbalife tidak bertanggungjawab pada sebarang pembelian di Lazada dan 11th Street tu tau!

Ni antara barisan Saintis yang ada disebalik produk Herbalife :)

3. Herbalife menjimatkan. 

4. Produk Herbalife boleh digunakan oleh seisi keluarga. 

5. Boleh bantu kawan-kawan & keluarga untuk amalkan gaya hidup sihat dengan Herbalife juga. 

6. Pasti dapat hasil dan berkesan!

7. Ada Coach untuk pantau, soal jawab, rujukan sekiranya ada apa-apa persoalan/masalah, bagi mealplan peribadi & banyak lagi! 
Bayangkan, anda handa bayar untuk beli produk, tapi dapat servis tanpa perlu bayar Coach pun tau!  


Ni antara reason saya. Will share more later k! :)

Jom Sertai Saya dalam PROGRAM KURUS 30 HARI! 

Herbalife Coach Fatin Syahirah
Whatsapp: 0193709753
Instagram: @fatinsyaibrahim_hlf


Selasa, 30 Ogos 2016

Harga Herbalife

Bismillah.



Untuk beli produk Herbalife, kena dapatkan melalui Coach Herbalife sebenarnya. Program bersama Herbalife ni sebenarnya sangat personalised. Kami Coach mengikut keperluan individu tu sendiri. Sebab tu dah cari dekat kedai ke, farmasi ke, klinik ke, tapi tak jumpa kat rak-rak yang dorang susun produk tu. Melainkan kalau pekerja tu sendiri yang jadi Coach Herbalife. Haaa macam tu. :)

Dan disebabkan program Herbalife ni sangat personalised, pakej harga pun sangat personalised mengikut budget & keperluan individu yang nak mula program. Kiranya, untuk orang yang nak turun berat harga lain, nak kekal berat harga lain, nak naik berat pun harga lain. Jadi, langkah pertama adalah dapatkan Coach Herbalife anda terlebih dahulu. (Untuk yang masih belum ada Coach Herbalife, boleh whatsapp/hubungi saya untuk coaching -- Coach Fatin 0193709753)


TURUN/KEKAL BERAT BADAN
SARAPAN SIHAT 

COACH FATIN SYAHIRAH
Whatsapp/call/mesej: 0193709753
Facebook page: Coach Fatin Syahirah
Instagram: @fatinsyaibrahim_hlf