Memaparkan catatan dengan label coach herbalife klang. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label coach herbalife klang. Papar semua catatan

Rabu, 1 Januari 2020

Tips Kurus Tanpa Berlapar dan Tanpa Eat Clean

Bila nak diet untuk turun berat, ramai yang beranggapan kena berlapar, tak boleh makan nasi untuk kurus, dan banyak lagi mitos-mitos yang sebenarnya tidak membantu penurunan berat yang sihat.

Sebenarnya, kunci utama penurunan berat badan yang sihat adalah dengan pemakanan seimbang mengikut keperluan badan setiap individu. Dengan ini, anda sebenarnya tidak perlu berlapar untuk kurus. Senang je nak kurus tanpa berlapar, especially dengan bantuan produk Herbalife 😍

Tips Kurus Tanpa Berlapar 


1. Mulakan hari anda dengan sarapan seimbang. 


Tahukah anda, abaikan sarapan adalah antara punca kenaikan berat badan? So pantang paling utama apabila nak kurus adalah jangan abaikan sarapan pagi. Mulakan hari anda dengan sarapan yg sihat dan seimbang. 

Sarapan sihat dan seimbang kat sini bermaksud makanan yang mengandungi cukup nutrisi dalam 1 hidangan. Saya dan ramai clients memilih Herbalife shake sebagai sarapan sihat. Bayangkan dalam 1 hidangan Herbalife shake bernilai 100kcal sahaja dan dalam masa yang sama mengandungi cukup nutrisi seimbang, ada 10g protein, 5g fibre, berserta macronutrients dan micronutrients lain lagi! 😱

Dengan pengambilan nutrisi seimbang waktu pagi, secara tak langsung bantu anda lebih kenyang & lebih mudah untuk kawal nafsu makan tu! 




2. Pastikan anda minum air yang cukup setiap hari 


Semua tahu tentang kepentingan minum air kosong yang cukup setiap hari. Tapi dalam masa yang sama masih ramai lagi yang kurang minum air secukupnya dalam sehari. 

Berapa banyak air yang cukup tu? 3L sudah memadai untuk maintain healthy body. 

Air kosong yang cukup setiap hari tidak menyebabkan kerosakan buah pinggang, bahkan pengambilan air kosong yang kurang & berlebihan air  manis antara punca masalah-masalah lain pada badan. Dalam masa yang sama, kena tahu bahawa air kosong tidak boleh padam kalori makanan kita! Jangan pulak jadikan air kosong sebagai lesen untuk makan banyak melebihi keperluan badan. Hehe

Pengambilan makanan yang seimbang setiap hari & air yang cukup adalah kunci utama penurunan berat yang sihat & tanpa berlapar. 




3. Makan dalam portion yang betul dalam setiap hidangan. 


Kunci kejayaan penurunan berat badan yang sihat adalah makan dalam kalori & saiz hidangan yang betul setiap hari. Pastikan nutrisi harian cukup dan seimbang, Don't eat less, EAT RIGHT. Makan kurang tanpa ambil berat tentang keseimbangan nutrisi tidak menjadikan penurunan berat lebih baik. Bahkan anda lagi cepat lapar, cenderung to lose muscles & kenaikan semula berat lebih mudah berlaku. Pastikan makan dengan seimbang ya! 😉


4. Kurangkan pengambilan jajan, makanan/minuman manis, process foods. 


Makanan-makanan sebegini bukan sahaja tinggi kalori, malah tidak bernutrisi & tidak memberi manfaat pada badan. Antara tips pemilihan makanan, pilih lah makanan yang bernutrisi, mengenyangkan dan membantu fat burning. Bila pilih makanan yang bernutrisi, secara automatiknya membuat kita rasa kenyang lebih lama. Maka, anda tidak perlu berlapar/berpuasa untuk kurus! 


========================================================================

Sekian antara tips utama turun berat badan dengan sihat & tanpa berlapar. 
Ingat ya, berlapar dan tahan lapar tidak membantu penurunan berat yang sihat. 

DON'T EAT LESS, EAT RIGHT. 







Share lagi skali reason saya guna Herbalife, sbb ada yg tanya, "dah kurus, kenapa guna Herbalife lagi?" Hehe. . Pendek katanya -- MUDAH, SIHAT & JIMAT. Nak tahu tak, perbelanjaan makan bulanan saya lebih jimat bila guna Herbalife berbanding waktu tak guna Herbalife dulu? Dah la jimat, auto pilot boleh dapat balanced nutrition tanpa perlu work hard pulak tu. Nak manage berat pun lebih mudah 😍 . Alhamdulillah thank you Herbalife! Entering my 8th year consuming Herbalife products in a few days more, insyaAllah 🤩 JOIN US & start your Herbalife SURIKURUS journey today! ====================================== KURUS 30 HARI SURIKURUS ONLINE COACHING 📲0193709753 ✔️ Turun Berat 5-50kg ✔️ Group Coaching Wanita sahaja ✔️ Mealplan PERSONALIZE MUDAH ✔️ Coaching Group yang supportive ✔️ Kelas Kurus Online ✔️ Food Diary Checking, HomeWork ✔️ Recognitions and Reward ✔️ 100% ONLINE & EFFECTIVE 💯 turun berat bagi yg ikut guideline . . TENTANG PROGRAM KAMI ❌ Kurus Tanpa stress ❌ Tak wajib masak/eat clean ❌ Tak wajib bersenam ❌ Kurus Tanpa Berlapar 🍚 Boleh makan NASI setiap hari ✔️ Boleh makan masakan Melayu . . Start Now 📲0193709753 30 DAYS TRIAL AVAILABLE. ⚫️ Herbalife Coach ⚫️ ONLINE Weight Loss Coaching, MUDAH & BERKESAN #TeamSuriKurus #ProgramKurus30Hari #CoachKurusOnline #HerbalifeMalaysia #HerbalifeCoachMalaysia
A post shared by HERBALIFE COACH KURUS (@fatinsyaibrahim_hlf) on


IG : @fatinsyaibrahim_hlf


WHATSAPP : 0193709753


Ahad, 7 Januari 2018

Tips Perut Kempis dengan Nutrisi Seimbang

Bismillah.

Dalam ramai orang hubungi saya untuk turunkan berat, ramai juga yang hubungi saya bertanya berkenaan bagaimana nak kempiskan perut. Ada juga yang tanya, nak kecikkan peha/lengan je.

"Coach, saya taknak turunkan berat sangat, tapi saya nak kempiskan perut.kecikkan peha atau lengan je. Boleh tak?"

Jawapan: Boleh, asalkan dengan penggunaan dan pemakanan yang betul. 

Dalam entry lepas, saya ada tekankan mengenai kepentingan dapatkan produk Herbalife daripada Coach Heralife yang sah, bukan sembarangan beli produk tanpa coaching. Inilah antara sebabnya, sebenarnya. Coaching ni bukan sekadar cara makan & jadual makan, tapi jugak apa-apa permasalahan atau rujukan, boleh refer pada Coach anda. Anda boleh dapatkan personalized coaching! :)

Ok jom berbalik pada topik.
Bagaimana cara kempiskan perut dengan diet seimbang?

Herbalife Makanan Seimbang Nutrisi


Seperti yang ramai orang tahu, Herbalife bukannya ubat kurus, tetapi makanan yang rendah kalori dan tinggi nutrisi. Dengan jadual makan & penggunaan yang betul, anda boleh turun lemak & shaping, selain dari turun berat bagi mereka yang nak turunkan berat badan.

Makan dengan seimbang karbo - protein - lemak - fibre - vitamins & minerals, sangat membantu dalam penjagaan makan yang mudah dan efektif. Dan Herbalife sangat membantu untuk turun berat tanpa jejaskan keperluan nutrisi seimbang tu, dengan pengambilan yang betul. Malah, anda juga boleh kurus tanpa perlu berlapar bila diet dengan nutrisi seimbang!



Turunkan Lemak & Kekalkan/Tingkatkan Otot

Sebenarnya, mereka yang dah mempunyai BMI yang normal tapi mengalami masalah perut buncit atau lengan/peha yang besar adalah berpunca daripada kandungan lemak dalam badan yang tidak ideal. Jadi, untuk hilangkan perut buncit hendaklah bermula dengan turunkan lemak dalam badan.

Yang menariknya, jadual makan yang diberikan dalam coaching saya berfokus pada penurunan lemak! Kesan dari penurunan lemak ni, KG turun sikit je, tapi inci dah hilang dulu, baju dah makin longgar, seluar dah kena tukar saiz, padahal bila timbang, KG tak turun sangat pun. Haaa best kan bila anda boleh turun berat dengan efek shaping skali!








APA YANG ANDA AKAN DAPAT BILA ANDA DAPATKAN PRODUK HERBALIFE DARI SAYA?

1. Guideline Herbalife yang sangat detail: Detail pasal kalori, detail pasal bancuh shake untuk kenyang lebih lama/yang sangat sibuk, bahan apa yang sesuai letak dalam shake untuk turun berat & turun lemak, nak makan nasi banyak mana, kalau tak sempat masak -- nak pilih makanan apa waktu beli kat kedai, kalau tak sempat bersenam -- nak buat macam mana untuk boost turun berat, nak makan lauk banyak mana, apa tips lain untuk kurus? Semua saya berikan. Hanya dengan yang dapatkan Herbalife dari saya!

Jadi, janganlah beli Herbalife yang tak pasti asli atau tak, halal atau tak, main beli je kat mana-mana asalkan murah, pastu tak tahu pun guideline nak guna Herbalife secara terbaik.

2. Support group, Online Community:  Kawan-kawan dalam Team SuriKurus sangat supportive dan membantu kawan-kawan lain yang nak turun berat dengan effective. Share resipi masak, workout dari rumah, resipi shake & tips kurus masing-masing. Kebanyakan coachee saya turun 4-7KG dalam bulan pertama. Anda akan belajar banyak dari mereka. 

3. Berpeluang dapat hadiah, penghargaan, dapat diskaun & paling penting dapat PASTI KURUS. Mana lagi nak dapat -- Kurus tu dah mesti dapat, pastu boleh dapat hadiah lagi! Jadi, jangan lepaskan peluang!!

COACH FATIN
0193709753
Facebook: Fatin Syahirah
Instagram: @fatinsyaibrahim_hlf

Sabtu, 21 Oktober 2017

Jadual Makan Herbalife untuk Kurus

Bismillah. 

Ramai yang dah sedia maklum bila dengar Herbalife je, pasti boleh turun berat. Asal nak turun berat je, cari Herbalife. Sampaikan ada yang anggap Herbalife ni ubat kurus pulak. Hehe. Unfortunately, no. Herbalife BUKAN ubat kurus. Tapi Herbalife adalah makanan yang mempunyai nutrisi seimbang.

Saya sendiri menggunakan Herbalife sebagai solusi sarapan sihat. Saya dah sedia kurus waktu mula-mula menggunakan produk Herbalife, tapi masih menggunakan Herbalife sehingga kini, sejak tahun 2012. Dah nak masuk 6 tahun saya guna Herbalife rupanya, sekejap je masa berlalu. Alhamdulillah rasa lebih bertenaga dari sebelum ni, malah saya sangat bersyukur jumpa Herbalife.

Coach Herbalife Terengganu

Herbalife sebagai Nutrisi Seimbang 


Herbalife ni bukan ubat kurus pun, makanan je. Tapi macam mana Herbalife boleh bantu turun berat? Ini lah pentingnya untuk dapatkan produk Herbalife melalui Coach Herbalife, sebab dengan setiap pembelian produk, datang bersama coaching & guideline penggunaan produk -- termasuk mealplan (jadual) makan mengikut keperluan setiap individu.

Secara asasnya, Herbalife sangat memudahkan penurunan berat badan. Tapi tanpa coaching & guideline, penurunan yang sepatutnya jadi mudah pun jadi susah. Ada yang sampai tak turun pun beratnya. Haa kan sedih tu. So gunakan hak anda sebagai pengguna yang bijak, kalau nak beli produk Herbalife, beli melalui Herbalife Coach tau.
Dan sekiranya anda masih belum mempunyai Coach & nak dapatkan produk Herbalife, boleh whatsapp saya terus di 0193709753

Turun berat dengan Herbalife

Yes, kat luar sana banyak cara yang anda boleh pilih untuk turun berat. Apapun cara yang anda pilih untuk turun berat, pastikan ianya sihat & seimbang, okey. Dan sekiranya anda dah cuba pelbagai cara untuk turun berat, boleh lah give yourself a chance untuk cuba dengan Herbalife & coaching saya. Tugas anda hanyalah buat yang terbaik, ikut mealplan & ikut flow coaching :)


Penting ke Personalized mealplan (jadual makan peribadi) ni?


Penting sangat! Sebab setiap keperluan individu berbeza, kadar penurunan berat masing-masing berbeza, aktiviti tak sama, malah ada yang menyusu ada yang tidak.

Antara kepentingan personalized mealplan yang anda perlu tahu adalah;

- Anda boleh turun berat tanpa berlapar
- Penurunan berat anda lebih sihat
- So, anda boleh turun berat dalam masa yang sama, yang turun tu adalah lemak berlebihan.
- Dari situ, anda bukan sahaja boleh turun berat, tapi inchloss jugak!!
- Anda boleh turun berat tanpa ganggu aktiviti harian & kerja anda. Anda boleh turun berat walaupun sedang menyusu bayi tau. Sangat selamat untuk ibu menyusu! :)

Apa pun, anda boleh turun berat badan tanpa kurangkan keperluan nutrisi harian. Nak turun berat ni bukan semata-mata dikira pada kalorinya sama ada lebih atau tidak, tapi jugak dilihat pada keperluan nutrisi tu. Sebab penurunan berat berlaku kurang efektif tanpa kualiti makanan yang betul.

Dengan Herbalife, anda boleh turun berat dengan kurangkan kalori TANPA kurangkan keperluan nutrisi harian. Sebab tu, anda boleh kurus dengan lebih mudah bersama Herbalife tau!




Ni salah sorang dari coachee saya, turun 17KG sambil menyusu
Transformation coachee saya dah turun 26KG dengan Herbalife, ibu anak 1

Ni antaranya progress coachee saya. Apa pun yang penting, anda boleh makan nasi & turun berat tanpa berlapar. Portion nasi nak ambil banyak mana? Makanan lain banyak mana? Shake buat macam mana? 
Semua ni Coach akan bagi berserta pembelian produk tu :)

Kalau nak guna produk Herbalife, mesti guna semua produk ke?


Tak perlu pun, anda boleh pilih ikut budget dan kepeluan jugak. Yang penting ada Formula 1 Herbalife. Yang menjadikan anda turun berat dengan Herbalife bukan hanya dengan penggunaan produk, tapi jugak dengan ikut mealplan yang betul, ikut keperluan masing-masing. 
Apa pun, masing-masing boleh turun berat tanpa berlapar, boleh makan nasi, tanpa perlu tahan selera makan. Anda boleh kurus tanpa bersenam, boleh kurus walaupun sibuk, boleh kurus tanpa perlu eat clean sepanjang masa. Pendek kata, program ni sangat flexible dan semua orang boleh turun berat dengan Herbalife!

HUBUNGI 0193709753 untuk dapatkan produk/mulakan program Herbalife

0193709753
0193709753
0193709753

Follow INSTAGRAM : @fatinsyaibrahim_hlf untuk update terkini! 

Info semua produk Herbalife di Malaysia: Produk Herbalife online, klik di sini

Jom sertai coaching turun berat dan kurus Herbalife bersama #TeamSuriKurus : Turun Berat dengan Herbalife dan coaching, klik sini. 

Produk Herbalife untuk turun berat badan? : Produk Herbalife untuk Kurus, klik sini.



Isnin, 24 Julai 2017

Testimoni Herbalife Terkini - Edisi Kurus Raya

Bulan Syawal dah sampai ke penghujungnya, ramai Suries yang dah kembali ke pangkal jalan mula ikut semula mealplan yang Coach bagi. Dalam masa yang sama, dah semakin ramai jugak yang sedang mencari solusi untuk turun berat & sedang mencari Pakej Harga Turun Berat dengan Herbalife. Anda di tempat yang betul! :D


Ramai yang dah turun berat waktu Ramadhan hari tu. Siapa yang turun berat jugak? So, Raya ni macam mana? Naik berapa KG?
Jangan risau berat yang naik waktu Raya. Raya sebulan je, tapi bukan bermakna boleh makan sesuka hati sampai mudaratkan badan, kan. Berat naik sikit-sikit waktu raya tu normal, so jangan sedih kalau berat naik time raya tu. Yang perlu risau adalah berat yang makin naik pada waktu 11 bulan yang lain selain dari bulan Raya tu. Haaa tu kena amik berat :)

Kurus itu Pilihan 

Snanye, untuk turun berat tu adalah pilihan individu. Sama macam berat yang semakin naik tu pun secara tak langsung adalah pilihan individu tu sendiri. So, kalau tak nak berat naik & baju makin tak muat, buatlah pilihan dan keputusan untuk turun berat. Pasti boleh, asalkan ada tindakan & usaha ke arah nak turun berat tu. Fighting! So sekiranya anda sedang mencari Coach Kurus Wanita, yang buat anda pasti turun berat dengan happy, boleh hubungi Coach Fatin 0193709753 okey! :)

Testimoni Kurus Herbalife Edisi Raya

Kisahnya, sempena Raya hari tu, saya adakan Raya Transformation Challenge! Ramai yang join, tapi ada jugak yang tak hantar gambar sebab malu. Hehe. Apapun, saya sebagai coach tetap happy & bangga dengan progress dan achievement masing-masing. I really do! *terharu*

So, kat sini saya share beberapa transformation coachees yang join program ye. Semoga memberi inspirasi pada awak yang sedang dalam misi turun berat jugak tu. :)

Disclaimer: 
Semua coachee turun berat sepenuhnya menggunakan produk Herbalife x SuriKurus Coaching. Hasil tidak tipikal ye, berbeza mengikut individu. 

 
Ain, turun 11.5KG, turun berat sambil menyusu.


Saidah, turun 15.8KG, turun berat sambil menyusu, ibu anak 3.

Maryam, turun 6.5KG, pelajar.

Ida, turun 15KG, ibu anak 3.

Samiah, turun 18KG, ibu anak 1.

Suhada, turun 11KG, ibu anak 2.

Nor, turun 14KG, surirumah

Hayati, turun 14KG total dari awal program. Shaping Raya 2017, ibu anak 2.


Ni antara result turun berat dari Raya Transformation Challenge tempoh hari. Ni baru sebahagian dari transformasi coachee tau. :)


APA YANG ANDA AKAN DAPAT BILA ANDA BELI PRODUK HERBALIFE DARI SAYA?

1. Guideline Herbalife yang sangat detail: Detail pasal kalori, detail pasal bancuh shake untuk kenyang lebih lama/yang sangat sibuk, bahan apa yang sesuai letak dalam shake untuk turun berat & turun lemak, nak makan nasi banyak mana, kalau tak sempat masak -- nak pilih makanan apa waktu beli kat kedai, kalau tak sempat bersenam -- nak buat macam mana untuk boost turun berat, nak makan lauk banyak mana, apa tips lain untuk kurus? Semua saya berikan. Hanya dengan yang beli Herbalife dari saya!

Jadi, janganlah beli Herbalife yang tak pasti asli atau tak, halal atau tak, main beli je kat mana-mana asalkan murah, pastu tak tahu pun guideline nak guna Herbalife secara terbaik.

2. Support group, Online Community:  Kawan-kawan dalam Team SuriKurus sangat supportive dan membantu kawan-kawan lain yang nak turun berat dengan effective. Share resipi masak, workout dari rumah, resipi shake & tips kurus masing-masing. Kebanyakan coachee saya turun 4-7KG dalam bulan pertama. Anda akan belajar banyak dari mereka. 

3. Berpeluang dapat hadiah, penghargaan, dapat diskaun & paling penting dapat PASTI KURUS. Mana lagi nak dapat -- Kurus tu dah mesti dapat, pastu boleh dapat hadiah lagi! Jadi, jangan lepaskan peluang!!

COACH FATIN
0193709753
Facebook: Fatin Syahirah
Instagram: @fatinsyaibrahim_hlf