Memaparkan catatan dengan label extra income. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label extra income. Papar semua catatan

Rabu, 1 Julai 2020

Journey bisnes Herbalife saya bersama #SuriKurusBusinessMentoring

Bismillah. Hari ni tetiba rasa macam nak post serba sikit tentang journey saya sepanjang dalam herbalife business 8 tahun ni. Sekejap je rasa 8 tahun berlalu. I still remember  my 1st impression when I heard about Herbalife from my circle of friends, the moment I got to know my coach & all. Masih segar di ingatan. Bila ingat balik, cantik aturan Allah ni. Apa yang saya nikmati hari ni adalah doa-doa saya dulu, Allahuakbar.

I started my Herbalife journey in 2012. Student lagi waktu tu. Dan antara tujuan utama saya start bisnes Herbalife dulu sebab :
1. Nak improve financial. saya nak extra income RM500 je sebulan tu untuk support keperluan hidup. Life was sooooo challenging waktu tu. since 2010 to be exact.
2. Nak bagi nutrient support untuk ibu since ibu start tak sihat waktu tu. 

so yeah, saya contact coach saya & papp start away macam tu terus. like no overthinking, what if what if tu semua saya tolak tepi dulu. I just go with the flow and make it happen je. 😂 tapi dalam go with the flow tu pun, ada je macam-macam thoughts yang hadir rasa macam "betul ke?", "boleh ke?", etc. 

Our Herbalife products. The star of business. 

So ni antara persepsi awal saya waktu mula biz Herbalife 8 tahun lepas :


👉 Herbalife ni sesuai untuk yg nak extra income dalam RM500-1000 je. Tapi untuk sara hidup, kena jugak income lain. 
👉 Kalau nak income banyak, memang kena fulltime ni. Xboleh part time & dapat income mcm orang ada kerja hakiki.
👉 Bila dah dengar income Herbalife ni real big income, dtg pulak -ve thought & excuses like, "ala dia dah lama boleh la." "Dia boleh la, sebab husband buat skali. Aku ni kena sorg. Enjin bisnes 1 je."

Adui tergelak bila ingat balik. Dulu pulak belum ada sistem SuriKurus yg ada sekarang. Lagi la saya rasa banyak benda susah since takde skills & knowledge. 😆
So berbalik pada persepsi awal 👆🏻, SEMUA berubah throughout my journey dalam bisnes ni. Dan perubahan tu jugak berlaku seiring bila kita belajar, consistent & open for growth.


My 1st RM500 income with Herbalife


Walaupun dulu susah, skills and knowledge pun takde, I still do & give my best in my effort. Semua tu sebab desire nak extra income tu kuat. So yes, I worked hard back then. I earned my 1st RM500 in my 2nd month bisnes.

Tapi tu dulu, waktu takde sistem SuriKurus lagi, yg semuanya kena kerja kuat. Travel for events weekly, timbang orang sana sini. Ya Allah mengingatkan moment tu pun dah rasa penat & susah. Work smart tu sangat la janggal waktu tu 😂

Lahirnya SURIKURUS


Alhamdulillah semua berubah 100% bila adanya sistem SuriKurus.
💚 Takde lagi travel utk pegi events mcm dulu.
💚 Takde lagi istilah kena work hard, yet we are earning more. Lebih tenang & lebih happy. It's just work smart, guna sistem SuriKurus je sbb sistem provided memang utk SuriKurus members boleh earn income effectively even for beginners.
💚 Tak perlu ada stock produk utk bisnes.
💚 Tak perlu buat bisnes Herbalife ni secara fulltime utk dpt your desired income.
Tahu tak, kat dalam #surikurusbusinessmentoring, majority adalah part timers & they earn 4 digits income? Even ada yg incomenye lebih dari kerja hakiki. Surirumah pun ramai tau! MasyaAllah.

Pendek katanya, sepanjang 8 tahun dalam bisnes, dari era sebelum & selepas SuriKurus ni, persepsi awal saya SEMUA berubah. Termasuklah boleh earn REAL income walaupun bisnes 1 enjin je sbb masih single <-- excuse="" fatin="" la="" ni="" oi="" pebenda="" punya="" span="">


Apa Kriteria untuk Memulakan bisnes Herbalife dengan SuriKurus coaching?


Antara kriteria penting yg perlu ada;
✔️ You LOVE the products & our program
✔️ You already lost weight with us
✔️ Anda guna Facebook/Instagram setiap hari

Takde pengalaman pun takpe, saya akan guide anda step by step untuk capai goal income yg anda NAK. Bisnes opportunity ni terbuka untuk semua clients yang turun berat bersama kami. 

Saya tak la janjikan bulan & bintang, tapi apa yg saya boleh pastikan adalah anda;
• Tak perlu keluar modal beribu & simpan stok
• Tak perlu commit datang event/training setiap minggu/bulan. Our offline mentoring 1-3 kali je setahun tau!
• Tak perlu perah otak fikir nak coaching orang.
• Tak perlu give more than what you really want. We guide you based on what you want. All based on your decision & we respect it.
• Fokus kami setiap orang 100% earn income.





Btw, sejak PKPP dah mula. Kerajaan dah benarkan dan buka banyak bisnes & aktiviti  beroperasi termasuklah aktiviti pelancongan, so saya nak share TIPS KURUS WAKTU TRAVEL kat dalam post 👇. Semoga bermanfaat! 





View this post on Instagram

Bila travel naik kereta be like.. 1 beg khas utk Herbalife products je 😆 Selalu bila saya travel drive sendiri, camni la. Senang bila lapar ke, nak ambik products dah xpayah susah2 bukak luggage. Kalau naik public transport je, baru susun dalam luggage atau repack kecik2 ikut berapa kali punya consumption. . Sepanjang lebih 8 tahun consume Herbalife, camni la rutin saya. Saya akan tetap pastikan my nutrition intake cukup on a daily basis, tak kisah la time bercuti ke, Raya ke, travel ke. Sebab badan kita perlukan nutrisi seimbang setiap hari. Bila nutrition intake cukup, berat pun lg senang nak jaga 🥰 . 3 TIPS KURUS PENTING YANG SAYA AMALKAN KETIKA BERCUTI/TRAVEL : 1. Shake Herbalife tetap 2x sehari. 2. Water intake cukup as suggested. Utk boost metabolism & detox, saya tambah aloe & teamix. 3. Banyakkan berjalan & bergerak. Be active! . Simple je 3 tips ni. Tapi sangat effective untuk maintain kurus. ================================ HERBALIFE COACH MALAYSIA 📲0193709753 ⚫ Business Coach ⚫ since 2012 ⚫ #SuriKurusBusinessMentoring #TeamSuriKurus #fulltimeherbalife #HerbalifeMalaysia #HerbalifeCoachMalaysia
A post shared by COACH KURUS ONLINE | HERBALIFE (@fatinsyaibrahim_hlf) on

Rabu, 4 November 2015

Bisnes Herbalife

Bismillah.

Adakah produk Herbalife boleh menjana pendapatan? Part time atau Full time bisnes Herbalife? Nak tahu cara nak jadi Coach Herbalife with income tanpa perlu keluarkan modal stok produk?


Mestilah boleh. Tapi kita cerita jana pendapatan part time dulu dengan Herbalife. Sebab bisnes full time Herbalife pun bukannya mengadap kerja 8 jam macam kerja pejabat bergaji full time kan hehe. Malah bisnes part time dengan Herbalife ni pun tidaklah mengganggu rutin/kerja harian anda. 

Herbalife Business ni memang sesuai untuk Part Time. KENAPA? 


1. Produk yang dicari orang. 

2. Hanya perlu buat marketing bersungguh-sungguh. 30minit - 2jam je sehari untuk marketing. Haa efektif tak? 

3. Coaching customers untuk kurus, kami yang akan provide support group. Walaupun anda part time, customers tetap boleh dapat result yang terbaik dengan produk Herbalife. 

4. Herbalife ada system beri income untuk pengedar Herbalife. Part time pun, kerja marketing je, income senang maintain. Kami akan ceritakan detail pada yang dah mula bina bisnes. 

Tu baru cerita part time. Kalau SURIRUMAH atau SURIPENGANGGUR? Hehe mestilah boleh buat bisnes Herbalife! Asalkan KERJA KONSISTEN. 

BERAPA MODAL YANG PERLU DIKELUARKAN UNTUK MULAKAN BISNES/PERNIAGAAN HERBALIFE?

Takde modal. KERJA JE. Kalau tak buat task/tugasan yang mentor berikan, apa-apa bisnes pun tak jalan, modal sejuta pun tetap tak boleh buat. 😁


JOIN SURIKURUS ONLINE BUSINESS MENTORING


Kami, Herbalife Team Suri Kurus, adalah organisasi Herbalife online yang sediakan online community and platform untuk wanita turun berat dengan sihat, 

DAN online business mentoring untuk wanita jana pendapatan dari rumah. 

Training yang kami sediakan termasuk: 


1. Penggunaan media sosial untuk business walaupun zero knowledge. 
2. Cara promote Online. We teach how to share. 
3. Business di Facebook, Instagram, Blog. 
4. Cara buat income RM2000 anda yang pertama, kerja kurang dari 4 jam sehari. 

Ada banyakkkk lagi. Memang kami banyak sediakan training business online sahaja. Dan jangan risau, anda tak perlu korbankan banyak hujung minggu anda dgn hadiri events/seminar. Anda boleh jana pendapatan dari rumah atau dari mana sahaja. Ni bukan gimmik tau. Kami share & guide apa yg kami juga buat. 

SYARATNYA? 
Anda perlulah menggunakan produk Herbalife dulu, dan anda merupakan pengguna di bawah #TeamSuriKurus coaching. 


Sebarang pertanyaan tentang bisnes Herbalife Online? 0193709753