Coach Fatin di Instagram! #TeamSuriKurus

Ahad, 11 Mac 2012

serius

secara seriusnya, saya sangat serius dalam bisnes herbalife ni.
friends would say, alah muda lagi. alah tak reti lah bisnes. alah, tak ada modal lah. alah macam-macam alah lah.
alah bisa tegal biasa kawan-kawan. itu yang sebetulnya. *tiba-tiba masuk bab alah bisa tegal biasa*

aku sebelum herbalife adalah sangat skeptikal okk dengan MLM ni semua. sebelum orang nak terangkan, aku dah cabut mintak diri dulu. macam kes herbalife ni, lebih kurang sama lah. time tu joegrimjoe ada bukak booth kat uni aku. so, aku pegi lah kat dia. tapi bukan sebab herbalife okk. cuma sebab just nak jumpa dia. dia kan blogger femes. tapi dah alang-alang dia ada penimbang canggih, aku pun ajak kawan-kawan aku sekali.
so ada kawan aku yang try, aku cakap try lah dalam nada tak berminat. MLM kataaa.
so tak lama lepas dia guna herbalife, aku tengok eh macam berseri pulak kau sekarang. lama-lama aku rasa macam best jugak herbalife ni. so aku tanya dia apa yang dia rasa lepas herbalife ni. dia cerita cerita, tiba-tiba aku dah ada terdetik sikit dalam hati.
so aku baca lagi kat blog amalinapeter pasal ni, last-last istikharah, tiba-tiba hati terbukak nak join.

itu cerita aku macam mana aku start with herbalife.

so aku nak cerita pulak macam mana aku sebelum herbalife, yang memang tak ada impian. means just ikut flow hidup je. tak ada arah tuju. sebelum ni aku tak berani nak dream, lagi-lagi dream high, sebab dream yang sebelum-sebelum ni tak pernah nak tercapai. sebab tu aku decide nak ikut flow je.
ketahuilah, when u don't have dreams, hidup anda kurang teratur dan tidak tersusun. that's just me before.
dream aku satu je tiap-tiap kali masuk tahun baru ke, semester baru ke, nak pointer lagi baik. macam errrr, padahal ada banyak lagi yang boleh makes my life better. selain dari pointer. tapi tang pointer jugak nak aim. cemerlang akademik semata-mata tidak menjanjikan anda dapat kerja yang terbaik. skills juga sangat memainkan peranan yang penting.

lepas herbalife, semangat yang ada dalam diri aku ni lain macam. macam ada booster. naik mencanak-canak. pergi STS 1st time, dah ada rasa excited dan keinginan nak grow tu. lepas tu ibu syorkan aku join spectacular kat miecc hari tu. since then, i dare to dream so high. dreams are followed with actions. then u'll achieve your dreams. dan dalam masa yang sama jugak, trust yourself. jangan perlekehkan diri sendiri, sebab u're who u think u are. :)

that's why to grow in herbalife, pergi event adalah sangat-sangat penting. to get new ilmu, skills, etc.
so tadi aku baru balik dari customer's day, jumpa uncle allen ngan aunty asriah. time dah habis talk dorang tadi, aku jumpa aunty asriah, tak semena-mena nangis. i just don't know why. maybe sebab tadi dreams yang aku memang semat tu macam melonjak-lonjak suruh capai jugak by this year. insyaAllah, sebelum dan setelah berusaha, bergantunglah pada Allah. percayalah padaNya, sesungguhnya Dia Maha Mengetahui.

yang penting, anything u do, buat sehabis baik. this is about serious investment, that deals with serious people who are willing to change to a better life.
selain dari bisnes, herbalife jugak insyaAllah dapat membentuk jati diri yang kuat dalam diri kita. come join us, then u'll know what i mean. :)

pssssst: dare to dream.

pssst psssst: betapa banyak masa aku terbuang begitu sahaja before i found herbalife. orang lain dalam herbalife 18 taun dah ada dreams and actions for the dreams. tapi 18taun aku lepak pikir macam mana muka buruk ni nak ada pakwe. it's so useless.

psssst psssst psssst : tapi sekarang lpeas herbalife, my skin improve much better. sampai makcik aku tanya, kalau minum ni boleh dapat kulit macam acik tak? hiks. comel je kan soalan.

2 ulasan:

fnd berkata...

aku dulu ada minum herbalife, tapi tak konsisten...kena minum balik rasanya

FatinSyahirah berkata...

@fnd: yeah? minum herbalife perlukan disiplin macam minum air masak banyak2 etc. bagus je nak minum balik. jom hidup lebih sihat! :)