Khamis, 2 Februari 2012

today

i have something good, which is very very much much gooood to share.
but then, as for i didn't manage to sleep since lastnight even till now, bawak kereta tadi huyung hayang lagi sikit nak masuk lane sebelah yang ada kereta (yeah, dilarang meniru aksi itu)
so i think, later lah i'll tell.

sebab for now, nak kumpul energy makan makan makan walaupun muka dah tembam diisi dek makanan yang tak henti makan. errr, apakah itu?

once kuat makan, is forever kuat makan. not good ok. not good for health. makan memang enak sekali, tapi still kena jaga. bukan just sebab nak jaga badan supaya nampak walla~ untuk suamimu atau bakal suamimu, tapi yang penting badan ni kita nak pakai lama. badan sihat, nak beribadat senang, nak belajar senang, nak kerja cari rezeki senang. kan? :) *ewah, nasihat orang pandai. aku pun tak jaga diri sendiri macam tu. takpe, sekarang ni aku rasa aku dah sedar sikit sebab rasa macam dah cun sikit. errrr, fine tak. sebenarnya tu aku ingatkan diri aku sendiri*
better kita jaga dulu, sebelum terkena.

macam ibu, lepas dapat tau sakit, terus berpantang makan. orang cakap sakit ni jangan makan ni, terus stop makan. sampai dulu berat 75kg sekarang dah 56kg. aku pun hampir kalah kottt. berat kitorang sudah hampir sama. errr.
tapi serius, kesian tengok ibu, nikmat makan macam ditarik tiba-tiba.

aaaaaa, tadi kata mengantuk dah ni kenapa ada perenggan siap?


pssssst : alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah.

pssst psssst : ya Allah, berkatilah dan permudahkanlah perjalanan yang aku pilih. sinarilah cahaya hidayah dan petunjuk seiring keputusan yang aku buat.

1 ulasan:

aqeelaOnG berkata...

mmg best klu mkn..
cara berkesan nk jga kesihatan and badan is puasa.. tp tulah, memerlukan kesabaran yg tinggi.. hee..
btw, hye~