Coach Fatin di Instagram! #TeamSuriKurus

Rabu, 22 Februari 2012

best.

spectacular 2012 yang aku pergi hari tu adalah one of the best event yang aku pegi. pegi alone, balik alone.
pegi alone without knowing anyone except for my sponsors, tapi balik dengan ada ramai kawan. it was one of the best part among other best-best parts.

seeing successful people, positive people, brave people, strong people.
buat aku rasa aura semangat meresap dalam diri.
even in case la kan, kau bukan intend nak join herbalife purposely for business pun, tapi speech yang dorang kasi tu boleh apply in your life, in anything u do. serius.

pengalaman kat sana macam tak reti aku nak describe macam mana.
u have to experience it by yourself, then u'll know. tapi taun ni tak sempat lah. sebab setaun sekali je spectacular ni. kena tunggu taun depan pulak. untuk taun ni, boleh pegi event lain macam STS, HOM, zero to hero. still got ways of chances to grow. :)
grow in terms of mind and team.

aku dah lama tak letak gambar sendiri kan? hehe
my skin lately improved yang aku perasan. whitehead tak banyak dah yey. 
kalau sebelum ni, aku kena sental dengan span muka to ensure whitehead kureng. 
tapi kulit tangan still itam. tak payah lah compare dengan kulit muka. 
dulu aku suka berjemur tengah panas biar tangan nampak sun burn. baru macho. dulu tom boy kataaa.
sekarang mak cik aku selalu tanya muka aku pakai apa. hihi. 


why herbalife? 

we are more about to help people. sebelum pegi spectacular hari tu, aku pun ada lah rasa unsecure jugak. tapi lepas dengar and tengok apa yang sepatutnya aku faham kat sana, aku tau that this is different. as long as work hard for ourselves, then kau akan dapat apa yang kau nak. 
the concept is simple, kau kerja kuat, kau dapat apa yang kau aim. in anything u do pun. belajar? kerja? nak kuruskan badan? anything u do, mesti macam tu kan. :)
let say kau nak lose weight, kau boleh je nak diet. it's your choice. macam dokter khadijah cakap time spectacular hari tu,

sepanjang 24 tahun saya jadi doktor, saya tak pernah berjaya buat pesakit saya turunkan berat badan secara sihat, kecuali dengan herbalife.

kamon, aku dulu pernah sangat obses nak kurus. 
aku diet gila. ada food yang aku tak ambik, so aku have no energy. berat still turun tapi not in a good way.
aku pernah jadi bulimia. this is true. aku makan banyak-banyak, then aku korek muntah sebab rasa bersalah sangat makan banyak. dan takut gemuk. 
walaupun dulu aku tak de lah gemuk mana, tapi perasaan yang takut gemuk yang sangat-sangat tu forced me to do that. tapi tak ada lah sampai refer dokter masalah aku ni sebab macam mana ntah aku tersedar lalu tak jadi bulimia. 
sikap aku yang dulu tu buat aku faham sangat-sangat people yang nak diet sangat-sangat purposely untuk turunkan berat. aku pun tengok kawan-kawan aku ramai lah jugak macam tu. this is not good. 
memang lah cepat turun, tapi sebab kita tak cukup nutrisi dalam badan time berdiet tu, buat berat badan kita cepat naik once kita makan banyak. 

so that's the use of herbalife. provides u with a good nutrients to your body, dalam masa yang sama bagi energy, and more. banyak sangat benefits. 
even aku sekarang, fear nasik no more. tapi berat maintain, kulit improved. alhamdulillah, now everything's getting better. 

ni pulak stephan gratziani, dah consume herbalife 20+ taun yang lepas sampai sekarang.
ada yang kata dia sekarang umur awal 40taun, ada yang kata dah nak masuk 50. 
he is one of the best testimoni so far. ramai lagi sebenarnya. 

kita ada banyak cara untuk ubah hidup kita. just name it, nak sihat, nak senang, tapi usaha kita yang paling penting. it's nothing comes free now. kita kena work hard towards our dreams to be achieved. 
dan seterusnya, dah usaha semua pada Allah kita berserah. tak ada orang boleh senang boleh sihat sepenuhnya tanpa usaha. 

apa ingat sihat tak perlu usaha ke? 
ok, mari kita tengok suasana sekarang. makanan banyak(junk food, fast food, just name it. banyak). tapi kita berjaya ke nak tahan nafsu makan kita betul-betul supaya just makan makanan yang betul-betul sihat? that one usaha also. kan?

yang pasti, 

manusia disuruh berusaha, tapi manusia kena yakin atas usahanya, kuasa yang lebih besar atasnya adalah ALLAH. - Dr. MAZA

lillahitaa'la.
semoga segalanya diberkati. insyaAllah.



psssst: i wanna be a better muslimah. and i really wanna be a better muslimah badly. semoga aku terus kuat.

Tiada ulasan: