Isnin, 26 Disember 2011

swear.

baru sampai hostel pukul10.30 tadi selepas satu peristiwa yang agak memalukan berlaku tadi.
aku tak tau lah dengan aku ni, messy kot. mana-mana akan ada je peristiwa yang memalukan.
be it terlepas cakap ke, tersilap langkah ke, akan ada.
bak kata kawan aku, wan, dulu,

kau ni fatin, bila je tak ada buat perkara yang memalukan?


fine.
tang kejadian yang memalukan tadi, tunggu lah aku bersedia dulu.
kalau dah sedia kang, kot-kot la aku rajin plus ada masa sikit kang, aku cite. kalau tak, biarlah peristiwa itew bermain dalam ingatanku dan ingatan orang-orang yang terlibat sahaja. aaaaaaaa, why tadi? why?

macam biasa lah, tiap kali balik hostel lepas balik rumah, homesick tu tak boleh nak buang.sal tak sudah lepas je hantar paper kat pengawas exam nanti, i better be at hostel and study.
tapi aku tak ada jalan lain. sebab kalau stay kat rumah seminggu untuk study week ni, memang sah-sah tak study. atau, kalau study pun, macam main-main. so, untuk elakkan aku daripada menye
oh, dan selain dari peristiwa yang memalukan tadi, ada jugak peristiwa lain. which is better for me keep it alone.
yang pasti, itu boleh jadi salah satu pembakar semangat though kalau fikir-fikir sangat pun boleh jadi down jugak. setiap orang ada anggapan masing-masing. hak masing-masing, kan?

kalau dulu, tiap kali  aku rasa macam down and have any problems in my studies, even till now, aku akan cakap,

takpe fatin. bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian. 


tapi sekarang, mesti kena atasi homesick ni. or else, aku susah nak focus.
lagi-lagi bila dengar a few scary punya stories. aaaaaaa.
dan sekarang, i have to tell myself,

berkorbanlah sekarang untuk elakkan penyesalan akan datang. biar menyesal sekarang, jangan menyesal depan-depan. kau pernah jatuh tersungkur dulu. nak rasa tersungkur lagi ke? nak rasa lagi ke perasaan pedih dan sakitnya bila jatuh dulu? 


aku buat banyak kesilapan dulu. pilih jalan yang salah. dan sekarang, aku akan berusaha pastikan aku tak ulangi kesilapan yang lama dulu lagi.

dan janganlah berhenti berdoa dapat jodoh seperti yang diimpikan. amiiin.
eh?


psssst : i miss them so much. i swear it's true.

Tiada ulasan: