Coach Fatin di Instagram! #TeamSuriKurus

Selasa, 20 September 2011

cerita

ada suatu cerita,
yang adakalanya mudah untuk diceritakan,
adakalanya pula lebih baik didiamkan saja tanpa disuarakan,
lalu memberikan ketenangan yang tiada disangka yang bisa menyinarkan bahagia yang mungkin lewat tiba.

ada suatu cerita,
yang mana adakalanya pahit untuk ditelan,
adakalanya pula manis yang tiada tandingannya dengan gula,
lalu kita bisa berfikir akan baik buruk setiap yang berlaku,
lalu dijadikan pedoman dan kenangan agar yang buruk itu takkan pernah berulang dan yang manis itu kekal dalam kenangan.

ada suatu cerita,
yang mana dalam cerita itu,
kita dapat mengenal karakter-karakter yang wujud,
kita dapat membezakan setiap wujudnya manusia itu yang mana pada zahirnya sama sahaja,
kau ada hidung, aku juga punya
dia punya mata, aku juga ada,
dia ada mulut, aku juga punya
namun dia punya hati tiada pernah siapa pun tahu apa yang tersirat di dalamnya
samakah hatinya yang aku juga punya?
dia bohong, dia tipu,
tapi sedarkah aku yang aku ini sedang diperdaya?

ada suatu cerita,
yang kadarnya kita hanya mampu berdoa dan berusaha untuk sentiasa punyakan kejayaan,
yang kadarnya kita hanya mampu berharap agar setiap langkah yang tersusun itu punya kebaikan yang tersembunyi,
sampai bila aku mahu bersembunyi di sebalik ruang gelap yang suram itu?


kita semakin dewasa, seharusnya ada development untuk diri sendiri *tetiba*

dan semoga setiap duka yang berlaku, dijadikan pengajaran, menguatkan semangat yang tersedia. :)

pssst : lusa hampir tiba. tapi satu apa pun belum packing. zzzzzzz

Tiada ulasan: