Khamis, 13 Januari 2011

keadaan terkini.

seems that keadaan sebenar pun dah kantoi dengan ibu, dan aku pun selalu nak tanya macam mana nak hilangkan parut semua bagai, macam mana nak sembuhkan luka bagai. dan sekarang, eloklah saya terangkan keadaan sebenar.

saya injured sewaktu bermain basketball tempoh hari. bila dihitung kira, hari ini merupakan hari ketiga luka hinggap di muka saya.
perkembangan hari ni, darah pun kelihatannya sudah berhenti mengalir. mungkin sebab saya selalu tuam ais, dan kurang bercakap seketika, darah sudah tak berani keluar. dan hari ni pun, saya sudah cuba-cuba letak lendir lidah buaya di atas luka tersebut, maka pada hemat saya, makin cepatlah luka tersebut kering. cepat lah kering cepatlah kering.

cuma apa yang saya terkilan hari ni, dek kerana terlalu ingin cepat sembuh sembuh sembuh, maka setiap kali lepas ambik wuduk je, saya sapu krim yang doktor bagi ke atas luka tu. patutlah rasa macam pedih semacam, rupanya arahan dekat krim tu kata, 'sapu 2 kali sehari'!!!

hoiii. serius cuak serius cuak.
agak-agak ada efek luka tak??? kot-kot akan tinggalkan parut lagi ke? atau bagaimana?
ishh. aaknya mungkin tu lah akibatnya aku tipu ibu kottt.
pagi tadi kol, still takut-takut nak bagitau, tanya ibu pasal lidah buaya.
tapi just cakap kawan yang luka.
tadi maghrib, terpaksa call lagi sekali sebab rasa bersalah. dan seperti yang dijangka, ter-bagitau keadaan sebenar.

dan untuk melihat keadaan sebenar yang berlaku,

boleh ke entry ini,
dan disebabkan ianya adalah protected entry, maka sila lah masukkan password ini apabila anda dikehendaki untuk memberi password.

password : bestrong.

sewaktu hari kejadian, tunggu untuk ke bilik kecemasan.


4 ulasan:

neyra shazeyra berkata...

ya allah sayang. teruknya!!!

FatinSyahirah berkata...

neyra : kecik je lukanya. tapi sekarang dah ok dah. dah boleh senyum2, gelak2. cuma kalau makanan terskeat celah gigi ke, tu yang hazab tu.

Anis Adila Aris berkata...

boleh ye berahsia dengan mak..
kalau saya, semua benda nak cerita :)

FatinSyahirah berkata...

anis : sebab dah tak boleh nak berahsia lah kena buat post pasal luka ni.. dan protected entry pun kena kasi password. hihihihiiii.