Coach Fatin di Instagram! #TeamSuriKurus

Khamis, 21 Oktober 2010

tahukan anda? : pokok dan angin

ok, kita bersama lagi dalam segmen tahukah anda?

tahukah anda, pokok yang terdapat di hutan piutan, diadakan undang-undang larangan terhadap penebangan hutan secara berleluasa, bukan sahaja bertindak sebagai tadahan hujan, seterusnya mengelakkan hakisan tanah berpunca daripada air, malahan juga, bertindak sebagai penghadang angin yang kuat yang bisa juga menyebabkan hakisan tanah. kiranya di sini, angin juga merupakan antara faktor yang menyebabkan berlakunya hakisan tanah.
dan, pokok-pokok itu merupakan penghadang semula jadi yang tidak memerlukan kos yang tinggi, seperti pembinaan dinding bagi menghadang angin kuat yang bisa menghakis tanah itu.

aku kan tak tau sangat pasal ni, bila dah belajar terus terfikir, aah la. betul tu.

ok adik-adik, take note sekarang! :P



ehemehem : see, bukan semua yang kita tak suka itu tiada faedahnya. maksud dalam kes aku ni, bukan bermakna aku tak pilih jurusan ni, maknanya aku takkan minat. dan sekarang, seriously, minat tu kian bercampah. dan kalau aku tak tiba-tiba terjerumus dalam jurusan ni, aku takkan tau serba sedikit pasal semula jadi semua. kan?
terima kasih, Allah. :')

Tiada ulasan: