Coach Fatin di Instagram! #TeamSuriKurus

Sabtu, 19 Jun 2010

tunang tunang tunang!!

rasa macam lama gila tak update.
baru balik dari kolumpo, penat pun tak hilang lagi. awal yang sangat pagi semalam bertolak, kemudian awal yang sanagt la pagi tadi bertolak balik rumah. kau ingat tak penat duduk je dalam kete? nasib baik seat belakang aku je conquer, so boleh la aku tidur macam tidur atas katil sendiri. gituu.

pertunangan jiran aku dah lama sebenarnya. tapi kan aku ada cakap nak update pasal tunang-tunang ni sebelum ni kan? jadi, sekarang, ini dia aku update. (padahal tak ada idea nak update apa, tapi disebabkan rasa macam nak update yang sangat membuak-buak, langsung aku update je la apa yang ada - rindu blog aku hokey!)

setiap hari, balik je 'keje', tak online pun. mandi sembahyang, tengok tv sikit, melekat dengan henfon, terus tidur. esoknya nak kena bangun awal, nak kena guna tenaga yang banyak, harulah mendapatkan rehat yang paling secukupnya. ya tak? sekarang ni, cuti sikit, boleh la nak bermanja dengan blog sendiri.

ok, ok. kita skip pasal kerja, kita sambung pasal pertunangan jiran aku.
sekejap je masa berlalu, dulu waku kecik-kecik aduh-gaduh sampai kejar-kejar siap baling pasir,
dulu waktu kecik-kecik suka kawan tipu-tipu,
dulu kecik-kecik suka makan nasik bersaing..
tapi peristiwa yang buat aku tergelak sampai sekarang, kak ngah (si pentunang) tercabutkan pintu van ayah aku waktu nak pergi pantai bersama rakan-rakan jiran. cuak kau. ahaha
tiba-tiba dah nak kahwin dah jiran aku ni..
kalau tak silap aku dah 15 tahun kami kenal, walaupun sudah berpindah kawasan yang lain kejiranan, tapi perhubungan itu tetap ada, sampai sekarang. :')

hantaran untuk pihak lelaki..

sesi dialog bermula

jeng jeng jeng.. itu dia dah datang... cantik kan?

dapat dua cincin, kau.....




bersama mr. tunang..


ok, ini ambil berkat namanya. mana tau melekat kena turn aku pulak ke..
takpun, mana tau tahun depan kahwin sama-sama pelamin sebelah menyebelah ke.. opsss.
time aku je, sume orang nak jerit,
'aciikkk. dah tak lama lah tu... blaa blaa blaa'
awww

seringkasnya, ini baru majlis pertunangan, dah gempak nampak macam nikah dah. nikah nanti aku tak tau la macam mana. dah lah keluarga belah pompuan ramai gila.. kalau ikutkan keluarga pihak pompuan je, dah macam satu kampung dah.. pergghh. best gila keluarga ramai.
sekarang punya trend macam tu kot, tunang pun dah ala-ala macam nak nikah dah..
aku rasa, kalau aku nanti, aku nak tunang pastu nikah sanding terus. jimat terus. ehehehe. (ok, penggatal)




pesananringkas : selamat bertunang, semoga berjodoh sampai akhir hayat.. :) 
nak jadi pengapit no. 2 cop!!! :D

oh ya.. gambar semua diciplak dekat facebook, yaa.. 

:)




Tiada ulasan: