Coach Fatin di Instagram! #TeamSuriKurus

Isnin, 19 April 2010

semua orang duk cakap pasal buffered earning, habis tu, metered earning pula macam mana? [tulun saya!!!]

saya adalah seorang budak yang baru belajar. *ececece*
dulu waktu mula-mula daftar nuffnang pun sekadar suka-suki. tengok orang lain daftar pun, aku nak daftar sama. lepas tu mula lah nak menggelupur waaaa apa ni aku tak fahammmmm.
x ada lah niat nak buat side income pun. even sekarang aku tengah tunggu cek yang pertama pun, aku still tak faham dengan nuffnang ni. aku just melayankan aje. hari-hari tengok meter, weekly tengok berapa menaik. itu sajo. lain-lain, aku abaikan sajo. tang nak join event-event nuffnang semua, memang harapan lah kan, sebab event tu kat mana, aku ni jauh nak prgi sana walaupun macam dah terkinja-kinja nak join sama. tapi still dalam angan dan sedar. kuikuikui

hajat di hati nak bertanya pun, tak tertanya-tanya. kunun-kunun macam waaah fatin bz nya kau. konon-konon sahaja, ya.
aku cuba jugak cari, nak faham lah konon-konon, tapi tak faham-faham jugak. ha, camno??
siapa-siapa bolh tulun? tulun! tulun!!

metered earning tu macam mana heh? berdasarkan apa?
benda alah ni pun ku baru perasan dia wujud dalam account aku. 
bila semua orang duk sibuk-sibuk pungpangpungpang cakap pasal buffered earning, aku pun check lah account aku kot-kot dapat buffered earning jugak (mimpi dan harapan itu perlu ya walaupun memang harapan  setinggi gunung gituu sebab tak tau lah bila aku boleh dapat buffered earning), last-last aku nampak macam yang kat atas tu, bukan buffered earning. 
tang buffered earning pun aku tak faham. haih.



hah, yang ni pun lagi satu, aku memang tak faham jugak.
aku tak faham star tu meningkat berdasarkan apa untuk 3 ciri yang ada tu.
haisyoo.

boleh siapa-siapa tolong fahamkan yang memang tak faham tang benda alah ni semua??
pssst, dan dan sekarang pun buat entry pasal nuffnang. salah satu nya sebab kecewa jugak tak dapat rm20 tang my fav sport hari tu. sobsobsob

pesananringkas : hari ni tak ada paper, esok baru 2nd paper. asas keusahawanan pulak tu. berbelit-belit nak faham tang financial plan punya part. 

pesananringkas : tak sabar nak cutiiiiiiiiii. fullstop.




2 ulasan:

Aini berkata...

metered earning tu adalah buffered earning yang dah tamat tempoh nye kan? Kalo silap sila betulkan.. sy budak baru belajar jua =)

FatinSyahirah berkata...

Aini : owh.. ye ke.. baru tawu.. tq :)