Coach Fatin di Instagram! #TeamSuriKurus

Sabtu, 20 Mac 2010

tak cukup tido rasa mengantuk, makin tido pun makin mengantuk. apa mau jadi?

last-last, akhirnya, habis jugak bisnes week.
yang mana, aku kena bersengkang mata semua.
kata aku ngan group aku gigih menjalankan bisnes makanan. ececece.
bukan senang nak start up satu bisnes dan to keep it is never as easy as u makan kacang semua. 
even aku yang berjual-beli dalam kelompok students dan staff dah rasa peritnya, apatah lagi yang berjual di tempat awam semua. ye la.. kalau dalam kelompok students ni, kau dah memang kompom-kompom ada customers kan. at least, geng-geng yang sama-sama jual ngan kau akan beli sebab diorang dah bosan ngan hasil jualan diorang, tambahan pula makanan yang kami jual memang sedap wallllaaah meletup dap dap dap gituu.
tapi cuba kau bayangkan orang-orang yang jual kat tempat awam semua. kalau tempat tu memang tempat tumpuan, memang orang beli lah even kalau tak sedap sekalipun. tapi, cuba kalau tempat tu bukan kawasan tumpuan. aku rasa letih jugak lah nak menunggu sampai kedai tutup. bukan senang dan tidak mudah, ok. 
sebab tu, marketing strategy dan bisnes plan itu penting. ecece. bagus aku ni, mengaplikasi apa yang diajar. 

seminggu berjual memang meletihkan. ditambah pula dengan aktiviti-aktiviti yang bakal dijalankan dengan meeting yang perlu diadakan bagi memastikan event gempak berjalan dengan gempak, maka energy adalah sangat diperlukan dengan banyak supaya tidak tumbang di tengah jalan. 
sepanjang minggu ni aku rasa makan minum aku tak begitu terjaga, tapi jeans aku rasa macam makin mengetat. grrr.
ok, petang ni pergi gym work out sampai menghasilkan 6pack.
iyaah iyahh iyaaah

misi terkini : 
1. siapkan report yang semakin mereput.
2. basuh baju yang semakin membukit.
3. catch up subjek-subjek for final exam. ( ok, ini cuak )

tiba-tiba rasa macam nak pakai spek macam ni lagi.

pesananringkas : maaf, ya. entry sekarang membosankan. aku pun macam bosan-bosan ayam gituu.



2 ulasan:

sipisenan berkata...

xpe2.. pasni tido la puas2.. hehe.. =)

FatinSyahirah berkata...

sipisenan : betul2. tak sabar ak tunggu habis final.