Coach Fatin di Instagram! #TeamSuriKurus

Khamis, 11 Mac 2010

dan setelah sekian lama.,

selamat pagi dan salam sejahtera.. *eceh. macam saje je nak ucap selamat pagi di awal pagi sebab nak kata aku bangun awal tapi tak tidur dah. kuikuikui. oi oi oi. bukan senang ok. selama ni aku tidur balik sebab kepnatan gituu sebab siangnya bizi memanjang.* - padahl sekarang pun macam nak tersengguk-sengguk gituu. boleh? kuikui
tiba-tiba je mukadimah nak panjang-pangjang, explain-explain gituu. lalala

lama gila kot tak update. gila ke?
ok. kira macam lama gila lah sebab sebelum ni aku macam agak rajin meng-update gitu.. lepas tu tiba-tiba tup tup tak update. sampai aku pun macam tak ada idea nak update pasal apa. walaupun dah banyak kali tekan new post, tapi tak tulis apa-apa. semangat itu penting yo. walaupun kaedahnya macam tak ada hasil lanjutan. ahaha

apa kata sementara menunggu entry panas dari aku, aku overview dulu apa yang berlaku dalam tempoh sepanjang minggu ni terlebih dahulu.

tarik nafas.
ok mula.

kalau ikutkan, minggu ni english week kat campus.
dan sepanjang minggu ni, aku adalah join satu game ni nama apa eh? ok nama moden dia,  charade, tapi nama kampung dia, halimah tak jongang. ok itu pentipu sajo. name kampung dia, aku tak adalah nak tau sangat.
tapi cara main dia, sama je dengan macam kau main regu. ingat tak rancangan tv nama regu dulu kala.
ala.. yang kau kena buat gaya, sampai group kau boleh teka apa perkataan atau klu yang kau gayakan.
malam tu, setiap group kena ada 4 orang. dan dalam masa dua minit yang diberi, kau kena tulis atas empat kertas tentang apa-apa sajo pasal idiom ke, song title ke, tajuk buku ke, filem ke.. apa-apa je, tapi tak terlalu panjang dan tak terlalu susah. kang kalau susah, kau kena tuka tajuk lain. 
lepas dua minit berlalu, nanti pengadil akan ambik kertas-kertas tu, dan group yang lagi satu akan gayakan ku yang kau tulis. oh ya. dalam setiap stage, dua group akan bertanding. maksudnya, salah sorang dari group kau gayakan klu yang dorang tulis, dan begitu juga sebaliknya.
bukan senang ok nak gayakan dan yang penting nak make suree orang paham apa yang kau gayakan. dalam masa yang sama. mulut adalah di-stapple-kan. ok pentipu lagi booo. tak boleh bukak mulut bisik-bisik kat group kau pastu kata, eh, jawapan dia 'fatin is beutiful yet pretty' lah. ok itu contoh.

tengok. punya lah aku bersemangat kan.
sampai terkangkangkangkang kau.
oh ya. saya tidak lupa. 
time ni adalah time final.
kau jangan main-main.
group aku juara weh.
JUARAAAA.
ahaha. seboleh-bolehnya nak caps lock gituu. rasa macam nak pang pun ada. boleh?


ni dah settle dah. tapi tunggu lagi satu group course aku masuk final game taboo.
game taboo macam lebih kurang sama juga kaedahnya.
cuma yang ni, kau boleh berkata-kata tapi tak boleh sebut perkataan yang diharamkan waktu bagi klu kat group kau.

dan kedua-dua game ni diberi masa selama dua minit untuk digayakan.


fuhh. 
lepas satu nafas.

minggu ni jugak ada test calculus yang memang susah gila.
sampai kau sendiri pun tak faham apa yang kau jawab. haa. macam tu lah kaedahnya.
ok, tak nak cerita pasal test panjang-panjang, nanti aku tension, aku makan orang.

kemudian, 
minggu ni adalah aku kena macam kcing jatuh anak sikit-sikit.
terkejar-kejar fikir mana nak settlekan pasal pertndingan bola jaring yang kitorang kena anjurkan sabtu ni ( yelaa. kata aku ni setiausaha. banyak itu ini nak kena buat dan bakal buat).. mana nak fikir pasal minggu keusahawanan, kitorang kena jual-jual start esok sampai khamis depan. grrr.
oh ya. jemptlah datang beli kat gerai aku.
ada soto buat sendiri, murtabak megi, cucur udang, popia, rojak burger.. tak menyesal punya.. kitorang masak semua sedap-sedap baik punyaa.. tak rugi oh.

ok.
lepas nafas yang ketiga.

lagi apa yang berlaku dalam minggu ni eh?
ok. aku rasa itu sajo kot.
alaa.. kalau tiba-tiba ada orang masam muka ngan kau tapi kau sendiri pun tak tau sebab apa tu, biasa lah kan.
aku malas nak tulis panjang-pangjang pasal tu. haa. lu pikir lah sendiri.

alamak.
dah lambat.
ok aku kena siap-siap sekarang.
nak keluar pergi beli barang untuk jualan.

zassssss.


pesananringkas : kau tak puas hati cakap la weh. aku tak rugi, kau yang rugi. 


eh eh. fatin dah pandai pakai shawl lah.
lalalala