Sabtu, 20 Februari 2010

ibu, setakat ni balik cuti kat rumah kali ni, tak ada chance pun nak bangun lewat sampai tengah hari.

antara salah satu sebab aku suka cuti sebab boleh angun lewat bila kat rumah.
*memang saham jatuh habis ni*
ahh.. tak kisah lah saham jatuh ke tak. asalkan tidur aku ter-qada' dan di-qada-kan secukupnya mahupun lebih. itu adalah wajib.

malam semalam sebelum aku tidur, ibu dah pesan awal-awal.
ibu : acik, tidurlah cepat. esok nak kena bangun awal.
aku : ala.. sepanjang cuti ni tak pernah pun bangun lambat.. mana boleh macam ni.. bila dah balik sana nanti dah tak cukup tidur semula dah.. nak jugak bangun lambat..
ibu : amboi amboiii...

aku adalah dipaksakan untuk tidur awal sebab pagi tadi sepatutnya ibu nak pergi berurut. aku kan driver ibu yang bertauliah.
nasib baik pagi tadi takjadi pergi sebab tukang urutnya ada hal.
ibu kejut aku berkali-kali pun aku kata alaaa... lima minit.. alaa.. nanti lah.. nak tidur lagi sikit je..

serius time cuti ni aku bangun awal sajo.
tak ada nak bangun lambat-lambat macam tadi. memang puas hati aku qada tidur. ahahaa
sepanjang minggu ni memang jarang aku melekat kat rumah.
ada sajo programnya. dah tu kena bangun awal sajo. lepas subuh dah tak boleh tidur dah. grrr. 
dan sekarang, aku macam tak boleh tidur, sebab baju-baju barang-barang semua belum pack.
nasib baik esok ayah aku dengan rela hati nak hantar. padahal dipaksakan sebab tiket bas dah habis. boleh gerak lambat-lambat sikit tak payah nak rush rush kejar bas untuk hari esok yey!

gambar adalah tidak berkaitan.
cuma aku suka gambar ni.
hihi

pesananringkas : beritahu saya apa perasaan bila anda bila sudah punya pengganti. kadangkadang aku teringin. tapi serik buat masa ini.




2 ulasan:

dancing queen♥ berkata...

ape nikmat cuti kalau tak boleh bangun lambat? HAHAHAH

FatinSyahirah berkata...

dancing queen : ahaha. tau takpe. sangat lah tidak bernikmat cuti tanpa bangun lambat.