Jumaat, 29 Januari 2010

rumahku syurgaku..

kenapa saya suka rumah saya?

sebab kat rumah saya ada ibu saya yang tercinta.

kenapa saya suka rumah saya?

sebab kat rumah saya ada tokki saya yang sayangkan saya dan boleh saya bodek-bodek. :P

kenapa saya suka rumah saya?

sebab kat rumah saya ada adik saya yang selalu kacau saya dan dengan itu, boleh la saya gedik-gedik rengek-rengek jerit-jerit kuat-kuat, "ibu!!!!tengok adik ni!!!" lalalala
*abang saya juga berada di asrama ye kawan-kawan*. tapi kalau tiga-tiga kami ada kat rumah, mesti semua berebut nak cerita itu ini kat ibu dalam masa serentak. pastu, kalau ibu dah macam keliru nak dengar yang mana satu, salah sorang daripada kami akan cakap, "ibu ni dengar ke tak? ni yang lain kali malas nak cerita ni. potpetpotpetpotpet." nasib ibu lah dapat anak macam kami. :P


kenapa saya suka rumah saya?

sebab bila kat rumah saya, saya makan free je. tak payah guna duit sendiri. bila terigin nak makan itu ini, cakap kat ibu, ibu pun suruh cari barang nak masak, pastu dapatla makan itu ini yang diidamkan. kalau tak sempat, ibu pun cakap, tak pe lahh.. balik lain kali baru buat..

kenapa saya suka rumah saya?

walaupun bila berada di rumah, saya juga asyik nak bergaduh merajuk dengan ibu, tapi saya tetap suka rumah saya. sebab rumah saya beesssttt.


mukaddimahnya tak boleh blaa ya kawan-kawan. 

kepada anna, wajiblah anda jeles laju-laju sekarang sebab aku ada kat rumah. aku boleh makan tempe kat sana ada tempe tak weh? lalala

sebab tu, waktu entry mogok nak balik rumah dulu kala aku suruh sila percaya. sebabnya, kata mogok dah tak nak balik rumah, tapi tup tup sekarang aku ada kat rumah dah.
ok, sila scroll ke bawah dan cari entry-entry kat bawah nun, aku balik rumah sebab ada hal ya. (sedaya upaya nak cover macho) :P

punya la sejuk gila dalam bas semalam, adalah salah aku sendiri sebab tidaklah aku membawa sweater atau memakai stoking. padahnya, aku terpaksa tahan untuk ke tandas. 5jam aku tahan ok. tak sanggup nak turun sorang-sorang. dan sepanjang perjalanan juga, aku sedaya upaya tidak tidur sebab takut terlajak bas ke kuantan. kang siapa pulak yangnak amnik aku kat sana kan. 

untuk awak, terima kasih, ya! :)

dan yang penting, terima kasih kat anna, kak zee, fert, arep sebab hantar aku naik bas dan bawak-bawak beg aku yang memang berat pun. baju kotor je semua. ye lah.. kata kat asrama tak ada air. nyampassss.
*tiba-tiba feeling macam buat dedication kat radio ngan ucapan selamat hari raya gituu* lalalala

excited ok nak balik rumah.
time ni makan-makan sebelum naik bas dulu.
lepas je snap gambar ni, anna terus TERcakap aku comel ok.
ahaha.
wey, kiranya sebelum ni dalam hati kau dah penuh puji aku la heh??
tapi jangan risau weh, dalam hati aku pun sama. lalala
ahaha. lawaks and comel. 






sebelum balik, haruslah bermanja-manju dengan anna. 
ok tidak. 
haruslah snap-snap gambar guna henfon aku sebab nanti aku dah balik, nak guna fon siapa kan?
fon aku kan cantik bila ambik gambar. *cantik la sangat*
dan lampu kedai baru ni sangat mencantikkan gambar gituu.
itulah sebab utamanya.


ish. mana bas ni.
lambat betul.


dan pagi tadi setelah hampir 6jam bersengkang mata, 
pukul3 sampai lah ke rumahku syurgaku.

tiada wajah happy sampai rumah yo.
sangatlah selebet waktu itu.



pesananringkas : mesej banyak sangat semalam sampai dalam mimpi pun mesej lagi. macam-macam!



4 ulasan:

saya berkata...

comel ke tembam?
hahahahhaha

duk umah mkn bnyk..ekg bising r 2 berat bdn naek la 2 la..hahahaha

saya berkata...

comel ke tembam?
hahahahhaha

duk umah mkn bnyk..ekg bising r 2 berat bdn naek la 2 la..hahahaha

miszchocolate berkata...

x aci blik awl..
nk bli jgk..
jelesss yg teramat neh :/


oh..my homecwithome...
nk blik!!!
sob..sob..:(

FatinSyahirah berkata...

saya a.k.a diana : ahaha. tau takpe. ni pun ada orang tegur pipi aku dah naik sikit. ggrr. kompom lepas ni diet lagi!

mis coklat : lalala. takpe2. raya cina dah dekat ni. sabar ye. ehehe