Isnin, 4 Januari 2010

rampingkan kaki 2

entry ini sebenarnya sudah lama bermalam di dalam draft, tapi baru sekarang aku nak post.
tak pe la.. kena rehat dulu jugak.. hihihi
sekarang dah tak menantuk. tadi aku tido baik punya lama...

fatin...
jangan lari dari tajuk..

ok fineee....
saya berbalik kepada tajuk.. tadi iklan penaja sekejap maaa...

baiklah..
setelah agak hampir melupakan tentang 'rampingkan kaki 1', hari ini saya muncul dengan rampingkan kaki bahagian 2.
siap ada bahagian okeyh.
bukan apa.. jari aku berpeluhpeluh bila tulis panjang-panjang.. banyak nak kena taip..
sebab tu ada bahagian.. tak apa.. biar lambat, asal  selamat..   :)

ok ok.
kan aku bermalam kat rumah wan, kan..
aku stay rumah wan 2 malam sajo..
lepas tu balik rumah makcik aku..


lepas je ibu ngan makcik aku pick up kat ktm sungai buloh, terus kitorang gerak pegi shah alam..
aku dah lupa apa nama mall tu.
tapi tak beli-beli sangat pun.
lagipun kat situ macam tak ramai orang sangat. kedai pun tak banyak.
just beli tudung sajo.. dan selain merampingkan kaki, mencuci mata sudah tentu. eh eh. bukan mencuci mata.. tapi menggunakan sepenuhnya deria yang ada dan menikmati ciptaan Tuhan yang indah-indah belaka.. oppss. ahahahaha.
ok ok.
agak blur nak tulis apa..
kita layan gambar dulu..
zasssss!








                    adik a.k.a naili



















                         suhana





                   haziq dan suhana







budak-budak yang bersama saya di atas merupakan duapupu saya.
walaupun melayan dorang kadang-kadang agak meletihkan, tapi tetap seronok tau.
aku suke layan dorang cerita-cerita, cakap-cakap.. sebab?
aku pun tak tau. tapi seronok.
tempat-tempat dalam gambar yang berada di atas kebanyakannya berlokasi di Kuala Terengganu.
dorangjaran balik Terengaanu. yang si abangnya tak pernah tengok pantai secara live.
first time jumpa haziq( abang ) malu-malu la konon-konon dengan aku yang comel ini kan.
padahal bukan tak pernah jumpa pun. tapi lama-lama asyik nak berkepit dengan lepas tertarik dengan godaan aku aku buat-buat baik. i loyke! ahaahaha.

apa yang cerita kat aku?

bapak dorang orang bangladesh nun.
dan raya haji hari tu dorang first time balik sana.
tu yang rancak bercerita itu ini pasal kampung dorang kat sana.
lepas tu, ajar aku bahasa kampung dorang kat aku sikit-sikit sebab dorang pun tak tau banyak-banyak pun.
makcik aku pun boleh paham je, tapi tak boleh cakap sangat..

ibu : suhana, suhana suruh la abah ajar bahasa bangla..
suhana : haa... belajar bahasa bangla? dah belajar dah sikit-sikit.. susah tapi.. kena lipat-lipat lidah waktu kena cakap.. ( see.. kena lipat-lipat lidah ok. )

time jalan-jalan, budak-budak ni jugak suka cakap..
balik terengganu lagi best dari kat bangla..


bila dorang cakap macam tu,
aku terus suruh dorang stay rumah.
lepas tu masing-masing terus geleng-geleng. ahaha

tak tau nak tulis apa dah..
ah sudah.

jap jap.
baju suhana serius cantik!


harap maaf, saya sudah tidak tahu nak taip apa.
sebab dah agak lama tertunggak, kan..
blame it on me.

komensaya : saya setuju perkahwinan campur itu dapat melahirkan anak-anak yang pintar dan cerdas.








Tiada ulasan: