Isnin, 21 Disember 2009

syukur, aku masih lagi bernafas menjelang tahun baru..


tajuk taknak panjang lagi kan..
hikhik. tak pe laa...
sekali sekala entry panjang sikit2..

hari ni dah berapa hari bulan tahun hijrah ye?
3 ke 4?
haish. tahun baru da lama masuk, baru nak buat entry tahun baru...
hhihihi..
belog ini aku yng punyaa...
suka hati aku nak buat apaaaa... :p
tak pe lah..still rasa suam2 kuku tahun barunya...

SALAM MAAL HIJRAH

bila dah masuk tahun baru..
since kecik2 lagi, sana sini dengar orang tanya.. ( ceaaa....bajet skrang dah besar...ehem. bukan besar..matang sikit jo..ekekeke )
apa azam baru kamu?
azam yang lepas2 dah tertunai? bla..bla..bla..

siyesly, skarang aku taktau apa azam aku. ( takde motivasi langsung. )
cuma apa yang aku harapkan,
tahun baru ni, akan menjadi lebih baik dari tahun2 yang sebelumnya..
supaya, aku mnjadi lebih matang, menjadi lebih bijak, menjadi lebih baik tentunya...
apa yang lepas, aku harap takkan kembali.
kata kawan, ap yang telah berlaku, tidak baik disesali..
apa yang penting, ambil pengajaran apa yang telah berlaku..( tapi tipu gila ah kalu aku kata aku tak menyesal)
terima kasih, kawan. :)
dan..terima kasih jugak atas sms yang kamu hantar ketika waktu dan keadaan yang sesuai. even sms tu aku rasa semua orang pun terima, tapi ia tetap bermakna dan memberi kesan pada aku.
sebab waktu itu, aku rasa aku rasakan aku perlukan kata2 semangat, kata2 yang menyedarkan aku. dan waktu itu jugak, aku perlukan kata2 seperti sms itu sebab waktu itu aku sedang jatuh.


semoga hari ini ALLAH memberikan kamu PELANGI untuk setiap hujan, SENYUMAN untuk setiap tangisan, RAHMAT untuk setiap cubaan, KEKUATAN untuk setiap dugaan dan MAKBUL untuk setiap doa..

terima kasih, kawan. :')

dan hari ini, aku mampu bangun..
yang mana, aku sedar, bahawa setiap apa yang kita miliki sekarang, bukanlah hakiki.

terima kasih makcik maziah atas kata2 yang diberikan ketika terserempak di sogo. makcik maziah kawan ibu waktu kerja dulu since aku kecik2 lagi..dia taktau la masalah aku ke..apa ke..dia just suka bagi nasihat..dan nasihat dia bagi kat aku hari tu, sangat2 terkena ngan diri aku kot..

makcik maziah : acik...ingat ni..kalau kita ada masalah..kalau kita sedang susah..ingat bahawa ada lagi orang lebih susah daripada kita..ada lagi yang sedang bersusahpayah dari kita.. belajar betul2..

aku macam biasalah.. angguk2 dan senyum2 sajo..eheheh

terima kasih jugak bibik nas sebab kata2 dia sebelum berpisah hari tu jugak, buat aku lebih senang..
bibik nas ni pulak, bibik ayah ngah aku..dia sangat baik tau. dah lama kerja ngan ayah ngah.. tapi terpaksa menamatkan khidmatnya sebab suami dia suruh balik..dah tak payah kerja kata suaminya..kalu aku jumpa ngan bibik nas, dia suka ajar aku masak..bagi resipi macam2..sebab katanya, aku kena pandai masak..nanti kena masak untuk suami..baru suami sayang..hihih..tapi aku da ingat2 lupa resipi yang dia kasi..dia siap suh kitorang janji suruh pegi bandung..nanti dia bawak pegi jalan2.. nak tau apa ibu jawab??

ibu : ok2..janji..nanti tunggu acik cuti...dia dah blaja stabil sikit...
bibik nas : bila dah janji, kira berhutang lah...say pegang janji tu..
ibu : ye lah...

terfikir macam aku fikir tak?????
ehehehe..ibu, acik pun pegang janji tu jugak...kui99999

ok..hari tu sebelum berpisah, bibik ada pesan kat aku..

bibik nas : acik, semoga dapat suami yang baik...belajar betul2..sampai berjaya..

dan seperti selalunya jugak, aku angguk dan senyum2.. dalam hati..gila terharu nak nangis wey...

ibu pulak...
macam paham apa yang berlaku ngan aku..
bukan apa, aku tak cerita sangat kalu aku tengah susah kat ibu..
aku takut ibu susah hati..
depan semua orang aku pretend hepi dan macam tak ada pape berlaku..
penat wey..sangat penat kalu nk pretend2 ni..
mum's instinct kan..aku rasa ibu tetap tau.
dengan ibu, aku tak reti nak menipu.
aku tak reti nak sorok rahsia sangat. siyesly.
tapi, sampai skarang pun ibu taktau kot pasal kes aku frust sampai entry yang lepas2 emo2 je semua..eehehehe..

entry tahun baru, tapi siap melencong ke tempat lain...ehehehe

ok2..

aku harap, tahun baru ni..
aku akan jadi lebih baik dari tahun2 sebelumnya..
lebih aman.
lebih matang.
lebih berfikir.
lebih tenang.
lebih berjaya.
lebih kuat.
lebih tabah.
lenih gembira.
lebih bahagia.
lebih betanggungjawab.

aku nak mintak lebih banyak duit boleh???
:p

dan lebih dimurahkan rezeki..


eh. macam azam baru pulak.
bukan azam baru. tapi harapan dan doa dari lubuk hati. ceaaaaa....

jangan lupa sentiasa doakan aku!




i love myself.
live life. and appreciate everything.
:')









lappy kan hijau..untuk permulaan..tema google chrome juga perlu hijau.
eh. menayang tak habis2.

lalalalaalala

Tiada ulasan: