Khamis, 3 Disember 2009

hari semalam dalam kenangan~

semalam, semalam lah..dah lepas pun kan?
hari ini..dengan harapan akan lebih baik dari hari semalam

dan

esok, harapannye, akan lebih baik dari hari ini.

nak tak nak..kena jugak hadapi semua yang dah berlaku dan yang bakal berlaku..

(ceaa.pasrah gila ayat!) ahahaha.



Ya Allah, sesungguhnya aku minta petunjuk yang baik dengan pengetahuan-Mu, dan aku minta diberi kekuatan dengan kekuatan-Mu. Aku minta kemurahan-Mu yang luas, kerana sesungguhnya Engkau yang Maha Kuasa sedang aku tiada berkuasa. Engkau mengetahui sedang aku tidak tahu, dan Engkau Maha Mengetahui yang ghaib.amiinn..


sesungguhnya kita,manusia hanya merancang, tetapi sebaik-baik perancang dan yang menentukan hanyalah Dia, Allah yang Satu. :)



tetiba nak layan jiwa..

takpe lah. kata biar jiwa. :p




Ya Allah, jika Engkau mengetahui bahawa pekerjaan ini, baik bagi agama dan kehidupanku dan hari kemudianku, maka berikanlah ia kepadaku, dan mudahkanlah ia bagiku, dan berkatilah ia kepadaku. Jika Engkau mengetahui bahawa pekerjaan ini buruk bagiku, buruk bagi agamaku, penghidupanku dan hari kemudianku, maka jauhkanlah aku daripadanya, dan berikanlah bagiku kebaikan di mana pun juga adanya, kemudian jadikanlah aku orang yang redha dengan pemberian itu. - (Riwayat Bukhari)



Ya Allah..sesungguhnya aku benar-benar memohon petunjukMu.. :')









gambar adalah tiada kaitan. :)

Tiada ulasan: